کانون‌های مساجد بازوان توانمندی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی هستند

حجت الاسلام کلات پور،گفت:کانون‌های مساجد بازوان توانمندی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و اجتماعی هستند که در مسیر تقویت کانون‌ها در استان کرمانشاه نسبت به تشکیل هیئت اندیشه‌ورز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی اقدام می‌کنیم.

حجت‌الاسلام افشین کلات پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد یکی‌از بازوان فعال و ظرفیت‌های مهم استان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستند، گفت: تفکر مسجدی و نیروهای جوان حاضر در کانون‌های مساجد سرمایه‌های اصلی فرهنگ و هنر کشور و استان است که باید با تعاملات و ارتباطات دوسویه میان این مراکز فرهنگی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این ظرفیت‌ها را بارورتر کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بازوان توانمند مساجد به‌شمار می‌آیند که در کنار امام جماعت، هئیت امنا و پایگاه‌های مقاومت بسیج با همبستگی برنامه‌های اثرگذاری در مسجد اجرا می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد متناسبت با شئون دینی و مذهبی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: احیای ظرفیت‌های مساجد در جامعه و ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ دینی از مهم‌ترین رویکردهای کانون‌های فرهنگی مساجد است و کانون‌ها ظرفیتی در مساجد هستند که در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برمی‌دارند.

 

حجت‌الاسلام کلات پور تصریح کرد: کانون‌های مساجد کرمانشاه تلاش می‌کنند تا با جذب جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم زمینه تقویت فرهنگ دینی در جامعه و مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان را فراهم کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه، با تاکید بر اینکه کانون فرهنگی، هنری مساجد پایگاهی برای مقابله با حملات فرهنگی دشمنان است، اظهار کرد :کانون های فرهنگی هنری مساجد، مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد تهدیدات فرهنگی دشمنان را شناسایی بخوبی می توانند شناسایی کنند. 

 

کد خبر 1253552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha