آموزش سوزن دوزی به ۹۰ نفر از افراد  تحت حمایت کمیته امداد جزینک

راهبر شغلی کمیته امداد سیستان ‌و بلوچستان گفت: حدود ۲ سال است که با کمیته امداد استان در شهرستان جزینک همکاری می‌کنم و حاصل این همکاری، آموزش تعداد ۹۰ نفر کار آموز است که تحت حمایت کمیته امداد جزینک هستند و امروزه از همین هنر، کسب درآمد می‌کنند.

مریم شاهنی- راهبر شغلی کمیته امداد سیستان ‌و بلوچستان- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان داشت: من اهل شهرستان جزینک و ساکن زابل هستم که از ۱۳ سالگی کار سوزن‌دوزی را آغاز کردم، اما ۱۴ سال است که بصورت حرفه‌ای وارد این حوزه شدم و دو سال است که به عنوان راهبر شغلی، با کمیته امداد همکاری دارم.
 

راهبر شغلی کمیته امداد استان افزود: کار ما بصورت کلی، دوخت‌های سنتی است که شامل سیاه دوزی، خامه دوزی، سوزن دوزی و پارچه بافی می‌شود؛ ما طرح و نقشه‌های سنتی سیستانی را روی شال، مانتو، پیراهن مردانه، دستبند و غیره پیاده می‌کنیم.

 
وی با بیان اینکه مجوز «خانه مد» از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد، گفت: تاکنون چندین رتبه برتر در مسابقات مختلف، از جمله جایزه ویژه «فیروزه» و تعداد بسیاری تقدیرنامه از جمله در جشنواره «کی بانو» بدست آورده‌ام و در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی هم حضور داشته‌ام.

 
شاهنی گفت: حدود ۲ سال است که با کمیته امداد استان در شهرستان جزینک همکاری می‌کنم و حاصل این همکاری، آموزش تعداد ۹۰ نفر کار آموز است که تحت حمایت کمیته امداد جزینک هستند و امروزه از همین هنر، کسب درآمد می‌کنند.

 
وی بیان کرد: درصد قابل توجهی از محصولات ما در داخل کشور به فروش می‌رسد، اما به کشورهایی مثل چین، لهستان، اتریش و ترکیه نیز صادرات داشته‌ایم و جالب است بدانید که بیشترین فروش ما، از نمایشگاه‌هایی است که کمیته امداد برگزار می‌کند.

 
این بانوی صنعتگر اظهار کرد: نمایشگاه‌هایی که تحت نظر مستقیم کمیته امداد برگزار می‌شود، کیفیت و خروجی بالایی دارد، چون واقعا محصولات ما معرفی می‌شود و فروش خوبی داریم.

کد خبر 1253625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha