جلوه ممتاز کانون مسجد روستایی در کارآفرینی

کانون فرهنگی و هنری شهدای عزیزآباد به عنوان یک کانون مسجد روستایی جلوه ممتازی از نمایش دستاوردهای زنان در کارآفرینی و اشغال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، کانون های فرهنگی و هنری مساجد هر کدام دارای ظرفیت های متنوعی در عرصه های فرهنگی و هنری و اجتماعی هستند که در مناطق خود نقش آفرینی می کنند.

نقش حیاتی برخی از این مراکز غیر قابل انکار بوده و موجب شده تا جریان هدفمند و فرصت های طلایی ایجاد کنند و یک شهر و روستا را متاثر از فعالیت های خود سازند.

 

چنین مراکزی اگر در آن منطقه حذف شوند دیگر خبری از رویدادها و فعالیت های فرهنگی و هنری نخواهد بود و چنان نقش راهبردی دارند که قرارگاه مهم مدیریتی محسوب می شوند.

کانون های روستایی در این عرصه ممتاز بوده و نقش اساسی تری را به نسبت کانون های فرهنگی و هنری شهری به لحاظ کمبود امکانات و مراکز فرهنگی دارند.

کانون فرهنگی و هنری شهدای عزیزآباد از توابع شهرستان تیران و کرون‏‌، از جمله کانون های روستایی فعال استان اصفهان به شمار می رود که نقش راهبردی و اساسی در حوزه ماموریت های خود دارد و آنچه در بالا وصف کردیم در این مرکز می گنجد.

 

کانون مسجدی که محور حرکت های مهم بوده و در حوزه بانوان شاه کلید فعالیت های کارآمد محسوب می شود که نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین روستایی جلوه ممتازی از این مرکز است.

متولیان این مرکز سعی کرده اند تا با برپایی نمایشگاه تولیدات کارآفرینی و صنایع دستی زنان روستایی، علاوه بر خلق فرصت برای دیگر بانوان، توانایی های این قشر را به تصویر هم بکشند.

آموزش، استعداد شناسی و پرورش نیروهای متعهد جوان و نوجوان برای فعالیت های اجتماعی و تخصصی در روستا از دیگر فرصت های خلاقانه و جذاب کانون شهدای عزیزآباد به حساب می آید که بخش زیادی از کودکان و نوجوانان را رشد داده و البته برای جوانان هم فرصت ساز بوده است.

 

برپایی نمایشگاه دستاوردهای کارآفرینی زنان روستایی

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای عزیزآباد تعدادی از فعالیت های این مرکز را برشمرد و اظهارداشت: کلاس های آموزشی و تیم سازی مدیریتی از جمله اقدامات شاخص و هدفمند این کانون است.

مریم شهیدی افزود: نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی به صورت سالانه برگزار می شود که بانوان روستا در سه روز فعالیت ها و توانایی خود را به نمایش می گذارند.

 

وی ادامه داد: استعدادهای متعددی در بین نسل جدید روستانشینان هم وجود دارد که با توسعه زیرساخت ها رشد پیدا می کند.

شهیدی با اشاره به احداث سالن ورزشی روستا، گفت: با بهره برداری از این پروژه شاهد ایجاد شور و نشاط و رشد استعدادهای ورزشی خواهیم بود.

کانون فرهنگی و هنری مسجد همیار دهیار

 

دهیار روستای عزیزآباد با اشاره به اقدامات فرهنگی و هنری روستا گفت: کانون مسجد این روستا نقش مهمی در توسعه فرهنگی داشته و همیار خوبی برای دهیاری بوده و سعی شده از فعالیت های آن پشتیبانی شود.

علی سیف الدین ادامه داد: شمار شهدای این روستا به نسبت جمعیت بالا بوده و امروز نیز نسل جدید راه شهدا را ادامه داده اند و خوشبختانه با کمترین نگرانی و ناهنجاری روبرو هستیم.

وی ادامه داد: نسل جدید به میدان آمده اند و مجاهدانه برای مردم خود و پیشرفت روستا تلاش می کنند که اقدامات آنان ماندگار می شود.

 

نوجوانان و جوانان پیشران فعالیت های کانون مسجد

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: کانون شهدای عزیزآباد جز بهترین کانون های شهرستان محسوب می شود که با کمترین امکانات محور رویدادهای مهم و شاخص شده است.

علی معینی ادامه داد: همکاری خوبی بین مسئولان محلی و حمایت شایسته ای از سوی ستاد فهما برای رونق این کانون صورت گرفته که حائز اهمیت بوده و لازم به تداوم می باشد.

وی یادآورشد: نوجوانان و جوانان پیشران فعالیت های کانون مسجد بوده اند که نمی توان این نقش را انکار کرد.

 

کد خبر 1253703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha