گلایه از سکوت برخی طلاب در فتنه اخیر/ حوزه علمیه باید طلبه متفکر سیاسی تربیت کند

حجت الاسلام رستمیانی ضمن گلایه از سکوت برخی طلّاب در فتنه اخیر گفت: طلبه باید متفکر سیاسی باشد و حوزه باید سیاستمدار و رهبر تربیت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی رستمیانی -مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی -شامگاه (1 اسفند) در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار کرد: هم افزایی در ارتقای حوزه کمک کننده است تا خراسان جنوبی گنجینه های علمی خود را حفظ و آن را افزایش دهد.

 

وی با بیان اینکه در این برهه از زمان، توقعات از حوزه بالا و به حق هم است، افزود: بیش از 40 دهه از پیروزی انقلاب می گذرد اما امروز ما از یک نظام اسلامی برخورداریم که تمام ارکان آن همراه و همدل با حوزه علمیه هستند که اگر این هم افزایی محقق شود شاهد یک رشد و پویایی خواهیم بود.

 

رستمیانی تصریح کرد: راهبرد اساسی که برای بنیان کار در خراسان جنوبی استفاده می کنیم این است که حوزه های علمیه مراکز تصمصم سازی در امور علمی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی در منطقه خود باشند.

 

وی گفت: ما ظرفیت های بالایی در خراسان جنوبی داریم چراکه از یک قشر مذهبی و متدین برخورداریم که در کمتر جایی از کشور آن را شاهدیم.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی کاهش تصدی گری در مرکز مدیریت خراسان جنوبی را لازم عنوان کرد و افزود: اگر می خواهیم حوزه مرکز منطقه ای خودش باشد، حوزه ها مرجع و مامن مردم باید باشند، سرمایه حقیقی حوزه های ما موقوفات آن نیست بلکه مردم منطقه است.

 

رستیمانی با بیان اینکه مشارکت و حضور مردم و ارتباط دائمی مردم با حوزه ها موضوعی است که نباید از آن غفلت شود، گفت: مرکز مدیریت حوزه باید پل ارتباطی بین شخصیت های برجسته و نهادهای دولتی و مدیران مدارس باشد.

 

وی وظیفه حوزه علمیه را تربیت عالمانی مهذب اعلام کرد و گفت: افرادی داریم که متاسفانه در روشنفکری حقیقی در ایام فتنه اخیر سکوت کردند، لذا حوزه های علمیه باید طلبه های دارای تفکر سیاسی تربیت کند و هم سیاستمدار و رهبر بسازد.

 

حجت الاسلام هابیل خسروی -مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی سابق- هم در این جلسه عنوان کرد: موضوع موقوفات و احیای آن به صورت متمرکز پیگیری و اتفاقات خوبی رقم خورد.

 

وی تاسیس واحد مشاوره، تشکیل گروه های تبلیغ تخصصی، فعالیت حوزه جهاد تبیین و شناسایی استعدادهای برتر طلاب را از جمله اقدامات حوزه در دوران تصدی مسئولیت خود عنوان کرد.

 

در این جلسه از زحمات چندین ساله حجت الاسلام هابیل خسروی قدردانی و حجت الاسلام علی رستمیانی به عنوان مدیر جدید حوزه علیمه خراسان جنوبی منصوب شد.

 

 

کد خبر 1253721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha