کانون‌های مساجد نقش مهمی در ترویج آموزه‌های دینی در بین نسل جوان دارند

حجت الاسلام عزیزی در جلسه هماهنگی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان با معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: کانونهای فرهنگی هنری مساجد مکانی امن در تربیت جهادی نسل جوان و ترویج آموزه های دینی است.

حجت الاسلام علی عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان همدان گفت:  اولین جلسه هماهنگی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین ستاد هماهنگی کانون های مساجد و معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان با هدف پیوند بین مسجد و جوانان و همچنین بهره مندی جوانان از فضای کانون های مساجد و آموزش های دینی برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با اشاره به اهمیت فوق العاده جایگاه مسجد در قرآن کریم و کلام نورانی حضرات معصومین(ع)  افزود: تربیت در مسجد مساله بسیار مهمی است که در سیره و کلام پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بسیار مورد توجه و تأکید فراوان قرار گرفته است.

 

وی ادامه داد: در دوران انقلاب اسلامی نیز توجه ویژه ای به نقش مساجد شد، چه آن که در جریان نهضت حضرت امام (ره) و نیز سال های ابتدای پس از پیروزی انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس، مساجد نقش مهم و کلیدی در عرصه های فرهنگی، تربیتی، آمادگی برای جهاد و ... داشته اند.

 

وی ادامه داد: بی شک از این به بعد نیز اگر بخواهیم کشور ما از دسیسه و توطئه دشمن مصون باشد، باید نقش و محوریت مساجد پررنگ شود و مساجد صرفاً محل عبادت و نماز جماعت نباشد بلکه برنامه های فرهنگی و اجتماعی با محوریت آموزه های دینی و رویکرد انقلابی مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان همدان اظهار داشت: نخستین جلسه هماهنگی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد با مجتبی فمری ،  معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در محل اداره کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد.

 

 

 

کد خبر 1253797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha