احیای جلسات خانگی قرآن کریم یک ضرورت است

طاهری گفت: پویش مردمی «ستاره‌های زمین» با هدف ترویج و گسترش فرهنگ جلسات خانگی قرآن کریم به ویژه در ماه مبارک رمضان طرح ریزی شده تا بتوانیم با احیای این جلسات در گسترش مفاهیم قرآن کریم گام های اساسی برداریم.

مهدی طاهری به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: پویش مردمی «ستاره‌های زمین» با هدف ترویج و گسترش فرهنگ جلسات خانگی قرآن کریم به ویژه در ماه مبارک رمضان طرح ریزی شده تا بتوانیم با احیای این جلسات در گسترش مفاهیم قرآن کریم گام های اساسی برداریم.

 

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل تصریح کرد: جلسات خانگی قرآن کریم در استان با عنوان طرح سمیر (لِيَكُنْ سَميرُكَ الْقُرْآنُ) برنامه ریزی شده است که امیدواریم عموم مردم استقبال خوبی از آن داشته باشند.

 

این مقام مسئول اذعان داشت: کتاب آسمانی قرآن کریم طلیعه ای برای جویندگان راه حق و حقیقت است و کسانی که می خواهد در راه معرفت الهی قرار گیرند باید با این کتاب آسمانی انس بیشتر و بهتری داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: حتی اگر تعداد اندکی از مترتبین در این جلسه های قرآن کریم باشند باز هم برپایی این جلسات بسیار مهم و ضروری است تا بتوانیم احیاگر فرهنگ قرآنی در سطح جامعه باشیم.

 

طاهری ادامه داد: خدمت رسانی در حوزه محتوای، برگزاری دوره های تربیت مربی، فروش محصولات فرهنگی، طرح عهد جمعی، تولیدات رسانه ای و اهدای پرچم متبرک جلسات خانگی قرآن کریم از جمله حمایت های این معاونت از این جلسات قرآنی است.

 

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سامانه جلسات خانگی قرآن کریم به نشانی اینترنتیhttps://jkqk.ir/ تلاش دارد تا به عنوان سامانه تشویقی و ترغیبی برای جلسات خانگی قرآنی باشد و عموم مردم بتوانند از تجارب دیگران در این خصوص بهره مند شوند.

 

کد خبر 1253827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha