ظرفیت هنر برای جهاد تبیین استفاده شود

ریواده، تبدیل استان سمنان به مرکز نوآوری های فرهنگی و اجتماعی در کشوررا از سیاست های راهبردی این استان عنوان کردوگفت: از ظرفیت هنر باید برای جهاد تبیین استفاده شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ احمد ریواده -  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در آیین اختتامیه پانزدهمین سوگواره ملی و بین الملیی مهر محرم در سمنان، تبدیل سمنان به مرکز نوآوری های فرهنگی و اجتماعی در کشور را از سیاست های راهبردی این استان عنوان کردوگفت: برای رسیدن به این هدف از همه ظرفیت ها در این حوره استفاده خواهد شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به فعالیت ها و درخشش استان سمنان در عرصه های مذهبی ودینی واربعین حسینی گفت: حمایت از برگزاری همایش های ملی و بین المللی دینی برای تبدیل استان سمنان به مرکز تولید محتواهای دینی و ارزشی در کشور و در دستور کار این استان قرار دارد.

 

وی ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان در برگزاری سوگواره ملی و بین الملیی مهر محرم در سمنان بیان کرد: رسانه‌ها در توسعه فرهنگ دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نقش پررنگی دارند.

 

ریواده با اشاره به برنامه برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان سمنان در بهار سال 1403 گفت: برگزاری این سوگواره ها و همایش ها می تواند مقدمه ای برای برگزاری این کنگره در استان سمنان باشد.

 

 

فرشید فلاح لاله زاری - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز دراین مراسم از میربانی سمنان در برگزاری اختتامیه سوگواره ملی «ملت امام حسین (ع)» در سال آینده خبر داد و افزود: این سوگواره که متشکل از سه سوگواره عطر سیب، اشراق و مهر محرم است قرار است اختتامیه این سه سوگواره در سال 1402 به میزبانی سمنان برگزار شود.

 

وی با اشاره به شعار راهبردی مصوب شورای فرهنگ عمومی استان سمنان مبنی بر تبدیل استان سمنان به پایگاه تولید محتوای دینی و ارزشی برای فضای مجازی اظهار داشت: سوگواره عکس و فیلم کوتاه مهر محرم که امسال شاهد برگزاری پانزدهمین دوره آن هستیم از مهمترین فعالیت ها در تحقق این شعار راهبردی است.

 

فلاح لاله زاری عکس و فیلم کوتاه را زبان جهان دانست و تصریح کرد: سوگواره مهر محرم از استان سمنان آغاز شده و امروز به یک کار ملی و بین المللی تبدیل شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری سوگواره مهر محرم در دو سطح حرفه ای و عمومی گفت: ۳۰۰ هزار اثر در قالب این سوگواره در فضای مجازی رصد شده و در بخش حرفه ای نیز سه هزار اثر رسیده است که نشان از توجه به این سوگواره در سطح ملی و بین المللی دارد.

 

وی در این مراسم از عکاسان و هنرمندان شرکت کننده در این سوگواره و نیز مشارکت کنندگان در برگزاری سوگواره مهر محرم تجلیل کرد.

 

آیین اختتامیه سوگواره ملی و بین المللی مهر محرم با حضور جمعی از عکاسان و هنرمندان و نیز اعضای هیات داوران و علاقه مندان به هنر عاشورایی در تالار تئاتر شهر سمنان برگزار شد و ۲۰ نفر از برترین های بخش های مختلف عکس و فیلم کوتاه این سوگواره معرفی و تجلیل شدند.

 

کد خبر 1253835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha