مصوبات کارگروه فرهنگی و اجتماعی بعد از طرح در شورای برنامه ریزی، اعتبار لازم را کسب می کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصوبات کارگروه فرهنگی و اجتماعی لازم‌الاجرا است و مصوبات این کارگروه در شورای برنامه‌ریزی مطرح و در صورت لزوم، اعتبار لازم اختصاص داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سید جواد هاشمی‌مهر ظهر امروز (۲ اسفند ماه) در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲، گفت: تاکنون چندین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی در سطح استان تشکیل شده که کثرت جلسات خوب بوده و باید خروجی هم تاثیر گذارتر شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر ساماندهی کودکان کار، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و نظارت بر سلامت آب مورد توجه قرار گیرد.

 

وی بر اجرایی شدن همه مصوبات کارگروه فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌های عضو کارگروه فرهنگی و اجتماعی وظایف قانونی دارند که آن را اجرا کنند تا مبادا کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌ها خطری برای جامعه در پی داشته باشد.

 

هاشمی‌مهر بر اهمیت موضوع کودکان کار و همچنین سلامت آب تاکید کرد و افزود: انتظار داشتیم آبفای استان و معاونت دانشگاه در این جلسه گزارشی پیرامون وضعیت و کیفیت آب استان ارائه دهد که کاری در این زمینه صورت نگرفت.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، سگ‌های ولگرد عامل برخی بیماری‌ها می باشند، یادآور شد: تاکید بر این است که فرمانداری و شهرداری نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اقدام سریع داشته باشند.

 

وی اظهار کرد: شهرداری برای حل مشکلات شهری اراده جدی داشته باشد چرا که مردم از وضعیت خدمات عمرانی، جمع‌آوری و دفن زباله‌ها راضی نیستند.

 

هاشمی مهر با اشاره به اینکه شهرداری بیشتر از ظرفیت نیرو جذب کرده به همین دلیل در پرداخت مطالبات آنها با مشکل مواجه است، گفت: شهرداری میلیاردها تومان از دستگاه‌های مختلف طلبکار است که اگر این مبالغ پرداخت گردد، مشکلات شهرداری رفع می‌شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مردم همچنین در تماس‌های مکرر خواهان جمع‌آوری زباله‌های عفونی و غیرعفونی هستند به همین دلیل در کارگروه فرهنگی و اجتماعی مصوب شد که دانشگاه علوم پزشکی تا ۲۰ اسفند ماه جاری نسبت به تهیه و تدوین شیوه‌نامه جمع‌آوری پسماندهای عفونی کلینیک‌ها اقدام کند.

 

به گفته هاشمی مهر اجرای مصوبات کارگروه فرهنگی و اجتماعی لازم‌الاجرا است و مصوبات این کارگروه در شورای برنامه‌ریزی مطرح و در صورت لزوم اعتبار لازم اختصاص داده می‌شود که اهمیت کارگروه را می‌رساند.

 

وی از تدوین سند ملی بیماری‌های غیرواگیر خبر داد و گفت: برش استانی این سند تهیه و برنامه‌های خوبی هم در راستای کاهش بیماری‌های غیرواگیر تدارک دیده شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، عملیاتی کردن برنامه های سند ملی بیماری‌های غیرواگیر مهم است، تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی، مجموعه بهداشت و درمان استان را در راستای عملیاتی کردن این سند همراهی کنند.

کد خبر 1253852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha