دهمین کنگره ملی  ادبیات پایداری در کرمان برگزار می شود

امیری‌خراسانی از برگزاری دهمین کنگره ملی ادبیات پایداری در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ احمد امیری‌خراسانی، سه شنبه (۲ اسفند) در نشست خبری از برگزاری دهمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در دهم اسفندماه جاری خبر داد و گفت: کرمان مفتخر به حفظ سبقه خود در پایداری و مقاومت است که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در راس این مهم است.


 

دبیر علمی دهمین کنگره سراسری پایداری افزود: به دنبال تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر انتقال ادبیات پایداری و مقاومت از سطح جامعه به دانشگاه ها و آموزش و پرورش؛ راه اندازی رشته ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر کرمان و تسری آن به ۴۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی کشور در همین راستا انجام شد.

 

 

وی ادامه داد: در کناراین کار سترگ و عظیم به دنبال بهره گیری از اندیشه اندیشمندان کشوری برای این گرایش دانشگاهی بودیم که طرح دو سالانه کنگره ادبیات پایداری پی‌ریزی و مقرر شد هر دو سال یکبار برگزار شود و دبیرخانه دائمی هم در کرمان باشد.

 

 

امیری‌خراسانی با اشاره به اینکه کنگره هشتم به صورت مجازی و کنگره نهم به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار شد؛ اعلام کرد: ماحصل کنگره هایِ برگزار شده، مجموعه مقالاتی است که در مجموعه نامه پایداری منتشر می شود.

 

 

وی گفت: تاکنون حدود ۱۴۱ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره وصول شده و هر مقاله ای که تاییدیه دو داور داشته باشد پذیرفته می شود و بخشی از مقالات برگزیده در روز برگزاری کنگره به صورت حضوری ارائه و مابقی در نامه پایداری ۱۰ منتشر می شود.

 

امیری خراسانی اظهار کرد: کنگره ادبیات پایداری شناسنامه مقاومت و ایستادگی مردم و نیاکان ما در طول تاریخ است و از گذشته پربار تاکنون ایران ما بر مسیر حوادث بسیاری بوده اما ذات و فرهنگ ایرانی که بعدها به دین اسلام معطر شد در مقابل تمام هجمه های داخلی و بیرونی مقاومت و آثار بسیار نفیسی پدید آوردند که تحت عنوان ادبیات پایداری به نسل جدید و دانشگاه ها ارائه کنیم.

 

 

وی تاکید کرد: شاهکار مقاومت ایرانی ها در دفاع مقدس صورت گرفت و به تعبیر رهبری گنجی است که باید بازشناسی و بازکاوی شود.

 

دکتر حسین اکبری‌فرد هم با ابراز امیدواری بر ترجمه آثار این کنگره به زبان های مختلف؛ گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان به خود می بالد که در میان دانشگاه های ایران و بلکه دنیا پیشگام ادبیات پایداری است.

کد خبر 1253865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha