آمار مقالات رسیده به کنگره ملی ادبیات پایداری  نشانه ظرفیت نهفته کشور است

سردار بایرامی گفت: آمار مقالات رسیده به دهمین کنگره ملی ادبیات پایداری امیدوار کننده و نشانه ظرفیت نهفته کشور در این موضوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار عباس بایرامی، سه شنبه (۲ اسفند) در ارتباط تصویری با نشست خبری دهمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر کرمان آمار ۱۴۱ مقاله رسیده به این دوره از کنگره را امیدوارکننده و نشانه ظرفیت نهفته کشور دانست که با فراخوان های اینچنینی به منصه ظهور می‌رسد.

 

 

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: بنیاد به اندازه وسع خود در زمینه پشتیبانیِ این کار معظم تلاش می کند.

 

 

وی یکی از مشکلات دانشگاه هایی که رشته ادبیات پایداری دارند را دسترسی به منابع محکم و متقن در حوزه های پژوهشی و آموزشی دانست و افزود: این کنگره در راستای تقویت حوزه آموزش و پژوهش ادبیات پایداری در کشور تلاش می کند و باید تلاش زیادی داشت و منابع به ویژه نامه پایداری که از دل کنگره بیرون می آید به حجم انبوه چاپ کرد و به همه اساتید و دانشگاه ها و دانشجویان برسانیم.

 

 

سردار بایرامی بر معرفی آثار ‌و مقالات و کتب برتر حوزه آموزشی و پژوهشی ادبیات پایداری تاکید و بیان کرد: این امر باید  از طریق وزارت علوم و بنیاد به همه استان ها و دانشگاه ها ابلاغ شود تا در دسترسی به منابع مشکلی نباشد.

 

 

وی بر تقویت پیوست رسانه ای این کنگره نیز تاکید کرد و افزود: همه دست به دست هم بدهیم تا در مانایی این فرهنگ عظیم از دریچه دانشگاه و استاد و دانشجو موفق باشیم.


 

در ادامه سرهنگ مهدوی فرد، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان از توزیع یک هزار فراخوان برای این کنگره در سراسر کشور خبر داد و گفت: برای اولین بار درخواست ارسال مقاله از کشورهای خارجی و نیز از وزرا و معاونین دولت داشتیم.


 

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم ویژه دهمین کنگره ادبیات پایداری در روز دهم اسفندماه جاری با حضور میهمانانی از سراسر کشور اظهار کرد: این مراسم با زیارت قبور مطهر شهدای دانشگاه شهید باهنر به عنوان میزبان کنگره آغاز می شود.

 

 

وی برپایی نمایشگاهی از تولیدات دفاع مقدس و عملیات هایی که رزمندگان کرمانی در آن حضور داشتند را از برنامه های جنبی کنگره اعلام کرد.

کد خبر 1253876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha