از جغرافیای فکری صیانت کنیم

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، بر صیانت از جغرافیای فکری تاکید کرد و با بیان اینکه این جغرافیا محل جولان دشمنان است، گفت: ائمه جمعه در کنار جامعه فرهنگیان خوزستان، ظرفیت بسیار مهمی برای تربیت نسل آینده محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امروز سه‌شنبه (۲ اسفند) در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش و ائمه جمعه شهرستان های خوزستان، تشکیل کارگروه‌های مشترک را آغازی برای فعالیت‌های گسترده دانست و اظهار کرد: همدلی و اتحاد، نقشه مشترک برای ارائه راه‌حل‌ها است چرا که نگاه‌های جزیره‌ای موجب عدم موفقیت برنامه‌ها خواهد شد و باید با وحدت کلمه به راهبردهای دقیق دست پیدا کنیم.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، ارتباط پیوسته و مداومت در فعالیت‌ها را یک ضرورت و توصیه قرآنی دانست و افزود: تربیت، جبهه اصلی فعالیت‌ها است چرا که نسل آینده، نسل سرنوشت‌سازی بوده و دشمنان در حوزه تربیتی سرمایه‌گذاری بسیاری می‌کنند.

 

وی بر صیانت از جغرافیای فکری تاکید کرد و با بیان اینکه این جغرافیا محل جولان دشمنان است، اضافه کرد: ائمه جمعه در کنار جامعه فرهنگیان استان، ظرفیت بسیار مهمی برای تربیت نسل آینده محسوب می‌شوند.

 

امام جمعه تهران، با اشاره به اینکه در کنار سند تحول بنیادین باید به نقشه منطقه‌ای و استانی بر اساس اقتضائات انجام شود، تصریح کرد: نقش تشکیلات دانش‌آموزان در آموزش و پرورش یه نقش تزئینی نیست و باید به آن بیش از پیش اهمیت قائل شد.

 

مسعود حمیدی نژاد، نیز با اشاره به تشکیل قرارگاه آینده ساز در راستای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت در استان خوزستان، عنوان کرد: هدایت و حمایت ائمه جمعه برای آموزش و پرورش یک نقش راهبردی است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ۶ کارگروه در قالب قرارگاه آینده ساز به فعالیت خواهند پرداخت، ادامه داد: نقش‌آفرینی نهاد نماز جمعه در تحول و تحقق اهداف آموزش و پرورش بسیار مهم است.

 

وی از تحصیل یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز و فعالیت ۷۰ هزار معلم در آموزش و پرورش استان، یاد آور شد: به‌کارگیری جایگاه کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش یک ضرورت است و همه ارکان جامعه باید با نگاه ویژه‌ای به مسائل آموزش و پرورش توجه داشته باشند.

 

کد خبر 1253891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha