تبیین ظرفیت های دینی و فرهنگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است

زیویار، بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: در این راستا تبیین ظرفیت های دینی و فرهنگی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، فرهاد زیویار، امروز(2 اسفند)، در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان که با محوریت برنامه‌های روز جانباز و هفته شهید که در استانداری برگزار شد، اظهارداشت: ولایت‌پذیری وجه مشترک تمام شهدا است.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه اسوه‌‌های ایثار و شهادت در نظام اسلامی، بی‌بدیل هستند، افزود: درس اطاعت از ولی فقیه را باید از شهدا بیاموزیم.

 

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان اقدامات لازم در زمینه گرامیداشت روز شهید را انجام دهند، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت فراتر از مهارت و حرفه است، به طوری که در فرهنگ عاشورا رویکرد و خط کمال گرایانه، بحث ولایت و انسان کامل مطرح است.

 

زیویار بیان کرد: در هیچ فرهنگی نمی‌توان شخصیتی مانند ابوالفضل(ع) که نماد غیرت است، یا حضرت قاسم(ع) که در سن کم خود الگو می‌شود، را پیدا کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید تبیین و فرهنگ سازی سرلوحه کارها قرار گیرد، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان اقدامات لازم در زمینه گرامیداشت روز شهید را انجام دهند.

 

زیویار با بیان اینکه اصل فرهنگ ایثار و شهادت تبیین ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی است، خاطرنشان کرد: باید قدم‌های اساسی که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداشته شود.

 

کد خبر 1253897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha