آثار مکتوب با موضوع دفاع مقدس در گلستان به کتاب صوتی تبدیل می‌شود

کاظمی گفت: نهضت تبدیل کتاب‌های منتشر شده از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان به کتاب‌های صوتی آغاز شده است.

سرهنگ محمدرضا کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان اظهارکرد: برای در دسترس قرار دادن آثار چاپ شده با موضوعات دفاع مقدس و ایثار و شهادت، زندگی‌نامه و وصیت‌نامه‌های شهدا و ... نرم‌افزار کاربردی حادم را در استان گلستان راه‌اندازی کردیم که تبدیل به یک الگوی کشوری شده است‌.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: یکی از اقداماتی که در قالب این نرم‌افزار پیگیری می‌کنیم تولید کتاب‌های صوتی و بارگذاری آن بر روی این نرم‌افزار است.

 

وی با بیان اینکه این بنیاد تیم توانمندی بری تولید محتوا دارد، گفت: چاپ و نشر کتاب، نیازمند هزینه زیادی است و با توجه به تعداد کتاب‌هایی که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تالیف می‌شود این هزینه‌ها به مراتب بیشتر خواهد شد. در زمینه چاپ و نشر کتاب در موضوعات دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند همکاری دستگاه‌های فرهنگی هستیم.

 

کاظمی گفت: از ابتدای امسال نهضت تبدیل کتاب‌های مکتوب به کتاب‌های صوتی را در استان آغاز کردیم و از ۱۹۰ کتاب چاپ شده تا کنون ۵۴ اثر تبدیل به کتاب صوتی شده است.

 

وی بیان کرد: با توجه به حجم زیاد برخی کتاب‌ها و نبود شرایط لازم برای تبدیل آن به کتاب صوتی، تولید پادکست از این کتاب‌ها را در دست اقدام داریم.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: در گام نخست تبدیل آثار مکتوب مربوط به یکصد شهید شاخص استان گلستان شامل سرداران و امیران و شهدای مدافع حرم به کتاب صوتی در اولویت قرار دارد.

 

وی همچنین اعلام کرد: تعداد ۳۰ کتاب صوتی در اپیزودهای مختلف در نرم‌افزار کاربردی حادم بارگذاری شده است و در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. ضمن اینکه در روزهای آینده ۲۰ کتاب صوتی دیگر نیز در این نرم‌افزار بارگذاری خواهد شد.

 

 

 

 

کد خبر 1253946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha