« استاد درویزه » شخصیتی در تراز انقلاب اسلامی بود

نجفی با بیان اینکه استاد درویزه از شخصیت‌های در تراز انقلاب اسلامی بود گفت : مسیر نخبه پروری و الگوسازی برای نسل بعد از دل همایش‌های تکریم شخصیت‌های بزرگ می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، فرید نجفی - رییس دانشگاه گیلان- امروز ( چهارشنبه، ۳ اسفند) در همایش ملی تکریم و الگوسازی زنده یاد «ابوالفضل درویزه» که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد اظهار کرداستاد «درویزه» در دوران حیاتش منشأ خیر و برکت برای استان گیلان و جامعه دانشگاهی بود و سال‌ها در این عرصه صادقانه کوشید.

 

رییس دانشگاه گیلان با بیان اینکه «استاد درویزه» از شخصیت‌های در تراز انقلاب اسلامی بود گفت: شخصیت پردازی این افراد باید مورد توجه و الگو قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه تکریم و بزرگداشت شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی بایستی مورد نگاه ویژه قرار گیرد تصریح کرد: مسیر نخبه پروری و الگوسازی برای نسل بعد از دل همایش‌های تکریم شخصیت‌های بزرگ می‌گذرد.

 

نجفی با بیان اینکه آینده به وجود تجارب اندوخته‌های بزرگانی چون زنده یاد «ابوالفضل درویزه» نیاز مبرم دارد، خاطر نشان کرد: بهره گیری از اندوخته‌های ارزشمند اساتید، نخبگان و بزرگان راه رسیدن به تعالی را هموار می‌کند.

 

گفتنی است، پروفسور «ابوالفضل درویزه» یکی از چهره‌های برجسته علمی استان و عضو هیئت علمی بازنشسته گروه مهندسی مکانیک دانشگاه گیلان بود که در سن ۶۴ سالگی بر اثر بیماری از دنیا رفت. وی دارای مرتبه علمی استاد تمامی بود و سمت‌هایی از جمله معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیات امنای دانشگاه‌های استان و سمت‌های علمی و اجرایی بسیاری از کنفرانس‌ها و نشست‌های معتبر ایران را برعهده داشت.

 

از این استاد نمونه کشوری، بیش از ۶۰ مقاله منتشر شده استکتاب «آفرینش حیات» یکی شاخص‌ترین آثار وی است که در آن به بررسی علمی تئوری‌های تکاملی منشا حیات پرداخته شده است. وی دارای مدرک دکتری مکانیک از دانشگاه منچستر ( UMIST ) انگلستان و عضو هیات موسس موسسه آموزش عالی احرار رشت نیز بوده است.

کد خبر 1254009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha