ترویج اسلام مستلزم حضور فعال علمای مسلمان در فضاهای آموزشی است

رئیس شورای ملی مشورتی مسلمانان کنیا در اظهاراتی خواستار مشارکت بیشتر علمای مسلمان در امور آموزشی برای ترویج دین اسلام از طریق آموزش شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « standardmedia»، «جوما نگائو»، رئیس شورای ملی مشورتی مسلمانان کنیا (Kemnac) در اظهاراتی خواستار بکارگیری دانش پژوهان مسلمان در دانشگاه ها شد.

 

وی از دانش پژوهان مسلمان در دانشگاه ها که آموزش های لازم در زمینه های مختلف علمی و مذهبی را فراگرفته اند، خواست تا در موسسات آموزش عالی محلی وارد کار شوند.

 

نگائو تاکید کرد که آموزش های اسلامی باید توسط علمای مسلمان در موسسه های اموزشی سراسر کشور انجام شود.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد که علمای مسلمان باید از تجریه خود برای ترویج علوم دینی و اسلامی در دانشگاه ها و موسسه های آموزشی استفاده کنند.

 

رئیس شورای ملی مشورتی مسلمانان کنیا  از علمای مسلمان خواست نقض بیشتری در امور آموزشی داشته باشند و از انرژی خود برای ارتقای استانداردهای آموزش اسلامی استفاده کنند.

 

نگائو تصریح کرد که در حال حاضر بسیاری از پست های آموزشی در دست غیرمسلمانان است و مسلمانان باید تلاش کنند برای ترویج آموزه های اسلامی مشارکت بیشتری در این زمینه ها داشته باشند.

 

از اوایل دهه هفتاد قرن اول هجری قمـری اولین مهـاجرت سـازمان یافتـه مسـلمانان بـه شرق آفریقا صورت گرفت و به‌تدریج به سایر مناطق آفریقا راه یافت و در نهایت به سواحل کنیا رسید.

 

 امروز 80 درصد ساکنان شهرهای ساحلی کنیا را مسلمان تشکیل می دهند و به طور کلی بیش از 15 درصد جمعیت کنیا مسلمانان هستند.

کد خبر 1254024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha