تشکر ترکیه از ارتش ایران/ آماده پاسخگویی به انتظارات مردم در شرایط بحرانی هستیم

امیر موسوی با اشاره به حضور پررنگ نیروهای ارتش در حوادث مختلف از سیل تا زلزله گفت: ارتش آماده پاسخگویی به انتظارات مردم در شرایط بحرانی است.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم دانش آموختگی دافوس ارتش در مورد این مراسم گفت: تمام کسانی که در ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار است در جایگاه فرماندهی عالی ارتش قرار بگیرند برابر قانون باید دوره دانشگاه جنگ را در دوره ستاد یا دکتری بگذرانند.

 

فرمانده کل ارتش افزود: امروز شاهد دانش آموختگی دوره ۳۲ دافوس بودیم که جمعی از افسران در نیروی های زمینی، هوایی و دریایی ارتش و جمعی از افسران کشورهای دوست و همسوی جمهوری اسلامی ایران دانش آموخته شدند و در این مراسم حضور داشتند.

 

امیر سرلشکر موسوی اظهار داشت: دانشگاه دافوس با توجه به نیازهایی که وجود دارد و تغییرات سریع و پرشتاب علم و فناوری و با رصد دقیق تهدیداتی که برای جمهوری اسلامی وجود دارد، تمام آموزشهای خود را به روز کرده و متناسب با نیازهای صحنه نبرد و میدان جنگ تنظیم کرده است و افسران دوره های مختلف نظامی این دوره ها را طی می کنند و خون جدیدی در تمام بخش‌های  ارتش جمهوری اسلامی ایران جریان دارد.

 

وی در مورد تدریس خود در این دانشگاه گفت: در سالهای گذشته به صورت رسمی درس را ارایه می کردم اما در سالهای اخیر ماهی یکبار در این دانشگاه حضور دارم و مرور دروس انجام می شود.

 

فرمانده کل ارتش در مورد فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "قدر خود را بدانید" گفت: سخنان رهبر انقلاب جنبه های مختلفی دارد و ما باید بدانیم در کجای جغرافیای هستیم و در قافله تمدن بشری تا زمان ظهور کجا قرار داریم اگر این مسیر و نقطه استقرار را درست تشخیص بدهیم بخشی از قدر خود را بدانیم محقق شده است.

 

وی ادامه داد: ارتش در طول ۴۴ سال گذشته هفته های اول پیروزی انقلاب اسلامی به دفاع از انقلاب اسلامی قیام کرد در دوران دفاع مقدس، سازندگی، دفاع از حرم، کمک به مردم مردم یاری و هرجایی که کشور احتیاج داشته است ارتش با آمادگی کامل ایستاده است.

 

وی تصریح کرد: مردم ارتش را دوست دارند و ارتش باید انتظارات مردم را بداند و خود را برای پاسخگویی به منویات رهبر انقلاب و مردم آماده کند.

 

وی در مورد امداد رسانی به خوی، سوریه ترکیه اظهار داشت: یکی از ماموریت های ارتش مردم یاری بوده است در زلزله بم ، سرپل ذهاب و زلزله های اخیر در درون ارتش یک سازمان مجازی برای روزهای اول بحران تشکیل شده و اختیارات خوبی به فرماندهان داده شده تا بلافاصله وارد عمل شوند. سرعت عمل ارتش در سیل و زلزله اتفاق بسیار خوبی است و یگان های استانی براساس اختیارات خود وارد عمل شدند.

 

وی با بیان اینکه نیروی محوری در بحران ها نیروی زمینی است و نیروی هوایی اقدامات پشتیبانی را انجام می دهد در مورد کمک رسانی به کشور ترکیه در حادثه زلزله گفت: با توجه به درخواست ترکیه در حادثه تلخ زلزله، در کمتر از ۲۴ ساعت بیمارستان نیروی زمینی در آنجا مستقر شد و اقدامات خوبی انجام دادند و از این اقدامات مقامات کشوری آنها تشکر کردند.

 

وی تصریح کرد: سایر کشورها هم اگر حادثه ای برای آنها رخ دهد ما همین آمادگی و ظرفیت را برای کمک رسانی به آنها داریم  و هرکجا انسان ها نیاز به کمک آحاد ارتش جمهوری اسلامی ایران داشته باشند ما آمادگی داریم به همه مردم کمک کنیم.

کد خبر 1254041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha