قرآن کریم جلوه تمام‌عیار رحمت خداوند/ گمشده جامعه  بشری، قرآن است

ِآیت الله رییسی با اشاره به اینکه قرآن کریم جلوه تمام‌عیار رحمت خداوند است گفت: دشمن می‌خواهد اما واقعاً نمی‌تواند جامعه ما را از پای در بیاورد؛ چون جامعۀ ما به قرآن و پیامبر(ص) پناه برده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آیین اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران پس از تقدیر و اعطای جوایز نفرات برتر رشته های این دوره از مسابقات در سخنانی با اشاره به اینکه قرآن کتاب هدایت برای همه انسان ها است گفت: البته همه نمی‌توانند از قرآن و نورانیت و هدایت آن بهره‌مند شوند و تنها هدایت برای پرهیزکاران امکان‌پذیر است. پیامبر اکرم(ص) هدایت را برای همه مردم در همه قرون و اعصار می دانند.

 

آیت الله رئیسی مقصد داشتن و هدفدار بودن را اولین عنصر در امت دانست و گفت: امت هدف‌دار است. عنصر بعدی حرکت است. امت همواره به‌سوی خدا در حال حرکت می باشد و دارای پویایی است. عنصر دیگر، امام، مقتدا و انسان هادی امت است چرا که از همه ظرفیت امت در رساندن به مقصد عالی بهره می‌برد. خداوند پیامبران را فرستاد و کتب آسمانی را نازل کرد. قرآن کریم جلوه تمام‌عیار رحمت خداوند می باشد.

 

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به آیات قرآن، رمز وحدت، عزت و اقتدار را توجه به قرآن و آموزه های قرآن کریم دانست و ادامه داد: اگر همه به قرآن پناه ببرند هیچ‌کس احساس یأس، ناامیدی نمی کند. یأس القای شیطان است ولی قرآن و پیامبر(ص) به جامعه امید می‌دهند و می‌خواهند بشر در امور اجتماعی ایفای نقش کند چرا که انسان مؤثر تنها در پرتو قرآن بوجود می آید.

 

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم در پی آن است که جامعه‌ای بسازد که نه ظلم کند و نه زیربار ظلم برود. دشمنان نمی‌پسندند جامعه‌ای قرآنی و دل‌دادۀ به خدا باشد و همواره تلاش می کنند تا این جامعه را از پای در بیاورند، دشمن می‌خواهد اما واقعاً نمی‌تواند جامعه ما را از پای در بیاورد؛ چون جامعۀ ما به قرآن و پیامبر(ص) پناه برده است.

 

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دشمنان اسلام کینه و عصبانیت خود را در اهانت به قرآن کریم نشان می‌دهند گفت: این نهایت استیصال برای مکاتب مادی ضدبشری است که نسبت به ساحت قرآن اهانت می‌کنند. اهانت به قرآن اهانت به کتب آسمانی، پیامبران، انسان و آزادی بیان است.

 

آیت الله رئیسی مسابقات بین‌المللی قرآن را نشان دهنده اتحاد چهره‌های قرآنی دانست و گفت: در مسابقات بین المللی قرآن کریم نمایندگانی از کشورهای دنیا حضور می یابند. دلیل این امر آن است که امروز قرآن نه‌فقط مورد توجه 2 میلیارد مسلمان، بلکه مورد توجه همۀ ادیان ابراهیمی، توحیدی و همه انسان‌های آزاده است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآن ایران مادر تمام مسابقات قرآنی در دنیاست گفت: آماده هستیم که تجربیات ارزشمند کشورمان را در حوزه برگزاری مسابقات قرآنی به همه کشورهای دیگر انتقال دهیم. بعد از شکر خداوند متعال، از رهبری معظم انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم، چراکه ایشان پرچم توجه به قرآن را برافراشته‌اند و خودشان در ماه مبارک رمضان و غیر از آن نشست‌های قرآنی برپا می کنند و تشویق‌ ایشان به امر قرآن بسیار تأثیرگذار است.

 

رئیس‌جمهور گفت: انس و عمل به قرآن از جوانان در برابر تهاجم دشمنان محافظت می کند. حافظان، قاریان و خادمان قرآن پرچمداران اسلام در هر کوی و برزنی هستند. لازم است مسابقات قرآن و ترویج آموخته‌های قرآنی در مدارس هم انجام شود.

 

آیت الله رئیسی گفت: به همه کشورهای اسلامی احترام می‌گذارم ولی با فعالیت قرآنی که در ایران اسلامی انجام شده است می‌توان گفت کشور ما به پایتخت قرآنی تبدیل شده و این‌که ایران اسلامی ما قرآن را در رأس همه امور قرار داده است می‌تواند الگو باشد.

رئیس‌جمهور پیشنهاد تشکیل یک اتحادیه برای برنامه های قرآنی میان کشورهای اسلامی و حتی کشورهای غیراسلامی را داد و گفت: مرزهای جغرافیایی جای خود را دارد ولی باید کاری کنیم تا دل‌ها با قرآن به‌هم پیوند خورد. توسل به قرآن و اهل‌بیت(ع) راه‌حل بسیاری از مشکلات و هجمه های فرهنگ غربی در جوامع است.

 

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: تمام دستگاه‌ها و مسئولان وظیفه دارند نسبت به مسائل قرآنی و ترویج آن توجهی خاص داشته باشند و این مصونیت‌سازی در پرتو قرآن حقیقتاً ماندگار است و بسیاری از مسائل و مشکلات در پرتو توجه به قرآن حل خواهد شد چرا که گمشدۀ جامعۀ بشری، قرآن است.

 

 

 

کد خبر 1254089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha