قاری گلستانی مقام‌ نخست سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را کسب کرد

«امیرحسین رحمتی» قاری بین‌المللی و ممتاز گلستانی در سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در رشته قرائت تحقیق را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران امشب با معرفی نفرات برتر در رشته‌های مختلف به پایان رسید.

 

در بخش قرائت تحقیق، «امیرحسین رحمتی» قاری ممتاز و بین‌المللی استان گلستان توانست مقام نخست این دوره از مسابقات را کسب کند. در این رشته سیدامیر هاشمی از افغانستان و عبدالله فکری از اندونزی مقام‌های دوم و سوم را به‌دست آوردند.

 

مرحله نهایی سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌اللمی قرآن کریم جمهوری اسلامی با حضور ۵۲ شرکت‌کننده از ۳۳ کشور برگزار شده بود.

 

امیرحسین‌ رحمتی سال ۱۳۹۶ رتبه نخست مسابقات کشوری دانش‌آموزی را به‌دست آورده بود. او در سال ۱۳۹۸ نیز پس از شرکت در مسابقات ملی و بین‌المللی در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی نیز مقام نخست را از آنِ خود کرده بود.

 

رحمتی بعد از کسب موفقیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی متعدد دوبار در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاوت کرد و مورد تفقد ایشان قرار گرفت.

 

امیرحسین رحمتی در سال ۱۴۰۰ نیز در مسابقات قرآنی اوقاف رتبه نخست کشور را کسب کرده بود. او از مفاخر و نخبگان قرآنی استان گلستان و الهام‌بخش بسیاری از قاریان نوجوان و جوان است.

 

کد خبر 1254093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha