فعالیت ۶۸۸ مشاور و مربی پرورشی در مدارس قزوین/ احکام رتبه بندی معلمان تا ۱۰ اسفند ماه صادر می شود

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه همه مقاطع تحصیلی دارای مربی تربیتی و معاون پرورشی هستند، گفت: در استان قزوین ۲۳۶ مشاور ، ۴۵۲ مربی پرورشی و ۴۷۹ معاون پرورشی در مدارس داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین- در نشست خبری که امروز (پنجشنبه ۴ اسفند) در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، بیان کرد: در سال ۱۳۵۹ شهید رجایی و شهید باهنر در نظام تعلیم و تربیت نهاد امور تربیتی را با هدف تشویق و تربیت دانش آموزان به سمت آرمان های الهی، آموزه های دینی و معنوی تأسیس کردند تا دانش آموزان از دین اسلام و ارزش های نظام دفاع کنند و روحیه انقلابی در آنها تقویت شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: نتیجه این اقدام زمانی مشخص می شد که دانش آموزان تربیت یافته همین آموزش و پرورش در جبهه های جنگ حضور یافته و از کیان و ارزش های نظام دفاع کردند به طوری که آمار دانش آموزان و معلمان شهید قابل توجه است و در استان قزوین ۲۷۶ دانش آموز و ۵۸ معلم شهید داریم.  

 

* همه مقاطع تحصیلی مربی تربیتی و معاون پرورشی دارند

وی عنوان کرد: شهید رجایی نماد ساده زیستی، علم و عمل، اخلاص، پایبندی به اصول واحکام اسلامی بود و این مرد بزرگ برای تمامی معلمان و مربیان پرورشی الگو شد و در خود مدارس از آن زمان تاکنون ستاد تربیتی مدرسه شکل گرفت.

 

سیاهکالی مرادی اعلام کرد: امروز در همه مقاطع تحصیلی شامل ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مربی تربیتی و معاون پرورشی داریم و در سال های اخیر تلاش کردیم ذهن و فکر مربیان پرورشی را به روز کردیم و در دوره های توانمندسازی که برای این مربیان گذاشتیم، سعی کردیم مربیان با مسائل روز آشنا شده و با علم روز و شرایط جدید به تربیت دانش آموزان بپردازند.

 

وی عنوان کرد: اتفاق دیگر این بود سعی کردیم بین مربیان پرورشی و مشاوران هم افزایی ایجاد کنیم تا دانش آموز دچار تعارض و مشکل نشود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تأکید کرد: آموزش و پرورش روی ۶ ساحت اعتقادی، اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی، زیباشناسی و هنری، اقتصاد حرفه ای و علمی و فناوری کار می کند و عوامل اثرگذار در تربیت هم شامل وراثت، محیط و فرد است بنابراین ما بخشی از این مجموعه هستیم و در ۲ سالی که دانش آموزان به مدرسه نیامدند وضعیت نشان می دهد ما نه خیلی موفق ولی در این بخش ها داریم کار می کنیم.

 

* تنبیه بدنی و برخورد های قهری باید از نظام تعلیم و تربیت حذف شود

وی توضیح داد: ما باید هدفمند و بر اساس ساحت های شش گانه اقدام کنیم و مراقب باشیم و سعی کنیم دانش آموزان متعادلی تربیت کنیم، مدارس هنری که راه اندازی شده نشان می دهد در این حوزه هم در حال فعالیت هستیم.

 

سیاهکالی مرادی گفت: در استان قزوین ۲۳۶ مشاور در مدارس، ۴۵۲ مربی پرورشی و ۴۷۹ معاون پرورشی داریم و باید هم مدیران، هم مربیان و مشاوران را سوادشان را به روز کنیم و رسانه ها هم باید کمک کنند و خانواده ها هم به روز شوند و شناخت از فرزندان داشته باشند زیرا یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که انشقاق بین والدین و فرزندان است.

 

وی در خصوص وضعیت پوشش دانش آموزان در مدارس اظهار کرد: نسبت به گذشته سخت گیری ها بسیار کم شده ولی اینکه هیچ کاری نداشته باشیم تا دانش آموز به هر شکلی پوشش و آرایشی در مدرسه حضور داشته باشد، صحیح نیست ولی در این بین برخی خانواده ها همراهی خوبی ندارند و در تضاد قوانین مدارس عمل می کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص تنبیه بدنی یادآور شد: تنبیه بدنی و برخورد های قهری باید از نظام تعلیم و تربیت حذف شود و بحث تنبیه بدنی مورد قبول ما نیست.

 

* تا ۱۰ اسفند ماه احکام رتبه بندی بیش از ۱۵ هزار معلم صادر می شود

وی در خصوص رتبه بندی معلمان گفت: بعد از ۱۱ سال فرایند رتبه بندی در کشور و قزوین از تابستان ۱۴۰۱ آغاز شد و بر اساس امتیاز بندی، همکاران در چند رتبه قرار می گیرد که تاکنون احکام حدود ۵ هزار و ۴۹۹ نفر صادر شده است.

 

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در کل استان ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر در سامانه مدارک بارگذاری کرده اند و هیئت ممیزه ۸ هزار و ۵۶۰ نفر را تائید کرده و مدارک ۶ هزار و ۶۲ نفر در کارتابل وارد شده است که ۵ هزار و ۴۹۹ نفر احکام شان از رتبه یک تا پنج صادر شده و امیدواریم تا ۱۰ اسفند احکام برای همه ۱۵ هزار نفر صادر شود.

 

وی در ادامه در خصوص تحصیل دانش آموزان در مدارس فنی و حرفه ای گفت: ۴۳ درصد دانش اموزان به سمت فنی و حرفه ای و کارودانش می روند که در سال تحصیلی جاری در ۲ مرحله ۱۳ میلیارد تومان امکانات برای مدارس کارو دانش و فنی حرفه ای توزیع کردیم زیرا معتقد هستیم کارگاه و امکانات آنها باید به روز شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطر نشان کرد: ما در جوار شهرک های صنعتی باید مدارس کارو دانش احداث کنیم و این انتظار وجود دارد هفت هنرستان در جوار شهرک ها احداث شود.

 

کد خبر 1254166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha