تحصیل بیش از ۱۹ هزار دانش آموز در هنرستان های فنی حرفه ای قزوین

شهری با اشاره به راه اندازی رشته های جدید در هنرستان های فنی حرفه ای استان قزوین گفت: امسال در هنرستان های فنی حرفه ای ۱۹ هزار و ۲۸۶ نفر دانش آموز در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، ساسان شهری- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین- در نشست خبری که امروز (پنجشنبه ۴ اسفند) در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، بیان کرد: در حوزه متوسطه ۴۳ درصد دانش آموزان وارد هنرستان های فنی و حرفه ای شدند که نسبت به سال گذشته ۲ درصد رشد داشته است.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: در بحث سهم رشته های شاخه نظری، ۱۵ و ۲۸ صدم درصد دانش آموزان وارد رشته ریاضی فیزیک شدند که ۲ درصد رشد را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم و در رشته علوم تجربی این سهم ۳۶ درصد است و به نظر می رسد تناسبی در بین رشته ها دارد ایجاد می شود.

 

وی عنوان کرد: استان قزوین دارای پتانسیل های مختلف و بالایی است و تلاش است در تمامی زمینه ها فارغ التحصیل داشته باشیم به طوری که در حوزه فنی حرفه ای رشته های جدیدی راه اندازی شد که برای اولین بار در کشور ما رشته نان و شیرینی را در مدرسه دخترانه در استان راه اندازی کردیم و رشته اتوماسیون صنعتی، طراحی طلا و جواهر و سراجی کیف از دیگر رشته های جدید در هنرستان های استان است.

 

شهری اعلام کرد: خوشبختلانه در کنار راه اندازی این رشته ها حضور دانش آموزان در هنرستان ها قابل ملاحظه بوده و این دانش آموزان در المپیادهای کشوری توانستند رتبه های خوبی را کسب کنند.

 

وی تأکید کرد: با توجه به راه اندازی رشته سراجی کیف، امسال در این بحث ۶۰ میلیون تومان تولیدات به آموزش و پرورش فروخته شد.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: ما در بحث فنی حرفه ای نه تنها در توسعه کمی تلاش می کنیم بلکه در توسعه کیفی رشته ها هم تلاش داریم.

 

وی یادآور شد: امسال در هنرستان های فنی حرفه ای ۱۹ هزار و ۲۸۶ نفر دانش آموز در حال تحصیل هستند و ۱۲ هنرستان در استان فعال است.

 

کد خبر 1254174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha