بی حجابی تخلف است نه جرم|لزوم تشکیل  شورای امر به معروف و نهی از منکر در بانک ها و بیمه ها

محمدی برضرورت تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در بانک ها و بیمه ها با هدف اجرای این فریضتین فراموش شده تاکید کرد و گفت: به طور نمونه شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک می تواند نقش مهمی در احصاء معروفات مرتبط با امور بانکی خود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، مهرداد محمدی- دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر مازندران امروز(۴اسفند) در جلسه دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر بانکها و بیمه های دولتی و خصوصی استان که در سالن اجتماعات سرپرستی امور شعب بانک صادرات استان برگزار شد،  با بیان اینکه مردم زمانی که وارد محیط بانک ها و بیمه‌ها می شوند محیط و کارکنان پیامی را به ارباب رجوع منعکس می کنند انتظار می رود افرادی که در این مجموعه ها فعالیت دارند تمام اقدامات شان باید شرعی باشد، اظهار کرد : باید کارکنان این مجموعه ها برای رعایت شرعیات و شئونات اسلامی اقناع شوند.

 

وی با بیان اینکه باید با پرسنل اقناعی صحبت شود، افزود: پرسنل بانک ها و بیمه در کنار ارائه خدمت به حوزه عفاف و حجاب اهتمام لازم را داشته باشند.

 

محمدی ضمن تحسین رویکرد بانک های استان برای رعایت پوشش اسلامی و برخورداری از آراستگی ظاهر در راستای شئونات اسلامی، گفت: تمام ارکان بانک ها و بیمه‌ها ها باید نسبت به رعایت شئونات اسلامی از سوی زیر مجموعه خویش حساس بوده و برای تحقق این مهم تلاش نمایند تا فردی بیرون از مجموعه برای تذکر درخصوص رعایت پوشش و ... ورود نکند.

 

وی با بیان اینکه فضای حاکم بربانک ها و بیمه ها باید به گونه ای باشد که پیام ها درخصوص اهمیت رعایت موازین اسلامی به ارباب رجوع منعکس شود، افزود: عدم رعایت شرعیات برکت را از کار اقتصادی می برد. روح امربه معروف و نهی از منکر با خشونت سنخیتی ندارد باید با لحن نیک و اخلاق مدار به کارکنان امربه معروف و نهی از منکر کرد.

 

محمدی با بیان اینکه برای امربه معروف نهی از منکر باید متناسب با ذائقه مخاطب ورود کرد، گفت: باید در سیستم پولی بانکی در کنار ارائه خدمت درست و قانونی، توجه به قوانین نظام مقدس اسلامی در حوزه رعایت عفاف و حجاب مورد تاکید باشد.

 

وی با تاکید براینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری باید مورد توجه بانک ها و بیمه ها باشد، ادامه داد:حرکت در مسیر ولایت در سیستم پولی بانکی مورد انتظار است.

 

محمدی با اشاره به منویات رهبری در حوزه اقتصاد، فرهنگ، استکبار ستیزی و... ، گفت: نقد منصفانه در حوزه امربه معروف و نهی از منکر را می پذیریم.

 

وی با اشاره به طرح جامع عفاف و حجاب، افزود: نیازمند اصلاح قانون در حوزه عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی هستیم.

 

محمدی با بیان اینکه در طرح عفاف و حجاب به دنبال جرم زدایی هستیم چرا که بی حجاب متخلف است نه مجرم، خاطرنشان شد: این طرح در ادامه جریمه و محدودیت در جهت دریافت خدمات اجتماعی را همراه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه براین باور  معتقدم باید با مردمی‌سازی به حفظ ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بپردازیم، تصریح کرد:برخی قوانین در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب باید اصلاح شود، می طلبد کمیسیون‌های فرهنگی، امنیت ملی و قضایی چند بند به قوانین موجود اضافه کنند تا راهبری طرح به درستی اجرا شود.

 

محمدی با اشاره به شعار سال رهبری مبنی بر«تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» گفت: اگر چرخه تولید در کشور به درستی انجام شود یقینا آسیب های اجتماعی را نخواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه هرچند مطبق با منویات رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی اقتصاد اولویت نیست و فرهنگ از اولویت برخوردار است، افزو: روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، امربه معروف و نهی از منکر است.

 

محمدی با بیان اینکه بانک ها باید نقش خود در حوزه منظومه اقتصادی که تاکید رهبری بر اقتصاد مقاومتی است را ببینند، ادامه داد: چگونه خدمت دادن به مردم باید مورد توجه باشد. به طور مثال اختلال در عابر بانک ها نرضایتی مردم را همراه دارد که زیبنده نیست باید رفع این بی نظمی ها مورد توجه باشد.

 

وی با بیان اینکه ارائه آموزش های ضمن خدمت باید مورد توجه باشد، گفت: اجرای درست امربه معروف و نهی از منکر نیز نیازمند آموزش است باید شوراهای امربه معروف در این آموزش ها مشارکت حداکثری داشته باشند.

 

محمدی با تاکید براینکه آموزش ها موجب ارتقای مجموعه ها می شود، از اعلام آمادگی جهت ارائه آموزش های تخصصی در حوزه امربه معروف و نهی از منکر برای نظم پولی بانکی استان خبر داد.

 

وی بااشاره به حسارت های مادی که اغتشاش گران به بانک ها وارد کردند،‌گفت: دشمن با جنگ ترکیبی ورود کرد و با استفاده از رسانه های مجازی و اجتماعی دنبال ضربه زدن و خدشه دار شدن فرهنگ جامعه اسلامی هستند.

 

محمدی با بیان اینکه پوشش و نوع رفتار برای هر جامعه مهم است که دشمن تلاش دارد در این حوزه زنان و دختران جامعه اسلامی را بی هویت کنند، افزود: تمام افراد جامعه هر کدام به نوعی با بانک ها و بیمه ها در ارتباط هستند باید در زمان ارائه خدمت به این جامعه هدف، امربه معروف و نهی از منکر مورد توجه باشد.

 

وی با بیان اینکه در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر نیاز به راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی بانک ها و بیمه ها می باشد، اذعان کرد: به طور نمونه شورای امر به معروف و نهی از منکر بانک می تواند نقش مهمی در احصاء معروفات مرتبط با امور بانکی خود داشته باشد.

کد خبر 1254209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha