کارگاه آموزشی راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شد

کارگاه آموزشی راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت کنترل خشم با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و با محوریت موسسه قرآن و عترت عرشیان در سالن شهید مداحی پور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، کارگاه آموزشی راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت کنترل خشم با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و با محوریت موسسه قرآن و عترت عرشیان در سالن شهید مداحی پور برگزار شد.

حجت الاسلام میثم تارم در این کارگاه آموزشی، گفت: انسان در هر شرایطی باید با سعی و تلاش بر عصبانیت خود غلبه کند تا به مرحله جنون نرسد.

امام جمعه جیرفت ابراز کرد: از آنجایی فرزندان از والدین خود الگو برداری می‌کنند و همانی می شوند که پدر و مادر هستند بنابراین باید برای تربیت صحیح و اصولی آنها از خودمان شروع کنیم.

وی با بیان این مطلب که آسیب های اجتماعی ریشه های عمیقی دارند، خاطرنشان کرد: اخلاق و رفتار فرزندان نتیجه تربیت ما والدین است.

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: یکی از راه‌های رسیدن به تربیت صحیح دینی، آشنا کردن فرزندان با اهل بیت (ع) و ایجاد محبت آنها است که با آشنایی از فنون و مهارت‌ها و عملی کردن آنها می‌توانیم موجبات سعادت و خوشبختی فرزندانمان را فراهم کنیم.

 

کلام زبان و عصای معجزه گر ما است

 

علی شریفی در این کارگاه آموزشی، گفت: اگر انسان بخواهد زندگی و رفتارش تغییر کند باید مسئولیت اعمال و رفتار خود را بر عهده بگیرد.

این مشاور و روانشناس با اشاره به این که در سیستم تربیتی خوب عمل نمی کنیم، ابراز کرد: اگر بخواهیم در طرز فکر فرزندانمان اثر گذار باشیم باید تکالیف بر عهده آنها نگذاریم و به گونه ای با آنها رفتار کنیم که فرزندان با ما همراه شوند.

وی خاطرنشان کرد: کلام زبان و عصای معجزه گر ما است و هیچ چیز به اندازه کلام موثر نیست پس باید مراقب کلام گفتار و رفتارمان باشیم.

کد خبر 1254214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha