افزایش ۶۰ درصدی صادرات از گیلان

عباسی از افزایش ۶۰ درصدی صادرات از گیلان‌ نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: افق صادرات در استان گیلان بسیار روشن و امیدوار کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، اسدالله عباسی ـ استاندار گیلان امروز(پنجشنبه، ۴ اسفند) در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از پایانه مرزی این شهرستان، اظهارکرد: ظرفیت ورود و خروج روزانه ز پایانه مرزی آستارا ۲۵۰ کامیون است.

 

استاندار گیلان با بیان‌اینکه به علت مشکلات موجود در کشور جمهوری آذربایجان همین امر نیز به خوبی انجام نمی‌شود، افزود: با احداث پل جدید مرزی، ظرفیت چند برابر می‌شود.

 

وی پایانه مرزی آستارا را یکی از پایانه‌های مهم ترانزیت کالا در کشور دانست و تصریح‌کرد: پایانه مرزی آستارا نقش مهمی در توسعه صادرات گیلان‌ و کشور دارد و مشکلات آن باید در اسرع وقت حل شود.

 

عباسی از افزایش ۶۰ درصدی صادرات از گیلان‌ نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: توسعه صادرات غیر نفتی یکی از اهداف دولت سیزدهم است.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در گیلان با اشاره به اینکه این مسئله باعث شده این رشد را شاهد باشیم، ادامه داد: یکی از دلایل دیگر تراکم کامیون‌‎ها و تریلی‌ها ترانزیتی در پایانه بار و مسیرهای منتهی به پایانه مرزی، افزایش صادرات است.

 

وی از راه‌اندازی و آغاز به کار سامانه نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه مرزی آستارا ابراز خرسندی کرد و از تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی در این راستا تقدیر و تشکر کرد.

 

عباسی بر توجه به توسعه صادرات در کشور و به ویژه در گیلان تاکید کرد و گفت: افق صادرات در استان گیلان بسیار روشن و امیدوار کننده است.

 

استاندار گیلان اظهارکرد: با توسعه بنادر، گمرکات و پایانه‌های مرزی و به ویژه با افتتاح خط ریلی رشت - کاسپین و رشت - آستارا، صادرات محصولات در استان گیلان رونق بسیار زیادی پیدا می‌کند.

کد خبر 1254218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha