پیشرفت فیزیکی و ریالی پایانه ریلی آستارا با هم تطابقی ندارد

خادمی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی و ریالی پایانه ریلی آستارا با هم تطابقی ندارد ،گفت: با تکمیل کامل سایت پایانه ریلی آستارا میزان بارانداز و ترخیص افزایش پیدا می‌ک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، خیرالله خادمی_ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور_ امروز ( پنج‌شنبه، ۴ اسفند) در جریان بازدید از پایانه ریلی آستارا، اظهار کرد: پایانه ریلی کنونی آستارا ۳۶ هکتار است که در مرحله نخست تملک و کارش آغاز شده است.


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این ۳۶ هکتار تحویل سرمایه‌گذار آذری شده است، افزود: سرمایه گذار آذری برای این سایت ۶۰ میلیون دلار در نظر گرفته بود که در حال حاضر برای اجرای آن ۸۰ تا ۹۰ میلیون دلار نیاز است.


وی با اشاره به اینکه پیشرفت ریالی و فیزیکی سایت پایانه ریلی آستارا با هم تطابقی ندارد ، تصریح کرد: برای برطرف کردن مشکل، باید بخشی از سایت حذف یا طرف آذری مبلغ سرمایه گذاری را افزایش دهد.


خادمی با بیان اینکه با تکمیل کامل سایت ظرفیت میزان بارانداز و ترخیص افزایش پیدا می کند، گفت: در پایانه ریلی آستارا ترخیص صورت گرفته و کامیون ها از این پایانه هم به داخل کشور و هم عراق روانه می شوند.


معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور از تحویل اقدامات ساخت پایانه ریلی آستارا به پیمانکار جدید خبر داد و اضافه کرد: منتظر تعیین وضعیت مالی بین شرکت آذرپاسیلو و قرارگاه خاتم الانبیا هستیم تا کار را تحویل دهیم.

 

خادمی اظهار کرد: در مذاکراتی که با آذری ها داشتیم این بود که فعلا تا ۶۰ میلیون که حدود ۲۲ میلیون جا داریم این کار را انجام دهیم که با دستور وزیر سقف را بالا می بریم یا اینکه بعضی از سازه ها را با هماهنگی شرکت راه آهن حذف کنیم که کار آن ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری به اتمام برسد.

کد خبر 1254241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha