آغاز جشن باشکوه «اقمار محمدی» در کربلای معلی+ عکس

دبیرخانه های آستان مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهما‌السلام) جشن باشکوهی را به مناسبت میلاد امام حسین، حضرت عباس و امام سجاد(علیهم‌السلام)در کربلای معلی آغاز کردند که سه روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری عراق، دبیرخانه های آستان مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) شب گذشته(پنجشنبه چهارم اسفند 1401) جشن باشکوهی را به مناسبت میلاد اقمار محمدی،امام حسین، حضرت عباس و امام سجاد(علیهم السلام) با حضور «سید مصطقی مرتضی ضیاء الدین» دبیرکل آستان مقدس عباس(ع)، «دکتر افضل الشامی» مدیر دفتر متولی شرعی، «نصیف جاسم الخطابی» استاندار کربلا، تعدادی مسئولان عراق و مدیران دفاتر مراجع، مهمانان داخل و خارج از عراق و زائران و خادمان این دو آستان برگزار کردند، این جشن باشکوه به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

 

شیخ صلاح کربلایی، دبیرکل آستان مقدس حضرت عباس(ع)، با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت:  امام صادق می فرماید که «شیعه ما با شادی ما شاد می شوند و با حزن ما محزون می شوند»، بنابراین ائمه اطهار(ع) راهی را برای ما ترسیم کردند که با تاسی به آن، فرزندانمان را تعلیم و تربیت می کنیم و آموزش می دهیم.

 

شیخ کربلایی تاکید کرد: محبان اهل بیت(ع) در سراسر جهان به کربلای معلی نگاه می کنند، چه فعالیت های و اقداماتی برای شادی و غم انجام می شود. به همین دلیل از موسسات و سازمان های مدنی و حوزه های علمیه و اندیشمندان و روشنفکران می خواهیم فرهنگ شادی را همانگونه که ائمه اطهار(ع) خواستند، احیا کنند.

 

کربلایی در پایان بر اهمیت پرورش قلوب و احساس روانی  تاکید کرد و گفت: باید شادی در مناسبت های اهل بیت(ع)  تعمیق یابد و حد و حدود آن باید حفظ شود.

 

در این جشن شاعران اهل بیت(ع) از جمله «علی الصفار کربلایی»، «کرار الکریطی» و «فراس الاسدی» به شعرخوانی اقدام کردند و «محمد امیرالتمیمی» و «یاسر کربلایی» به مدیحه سرایی اقدام کردند.

 

کد خبر 1254249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha