شانزدهمین دوره جشنواره جهانی «ربیع شهادت» به مناسبت اعیاد شعبانیه در کربلای معلی

آستان مقدس امام حسین(ع) از برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره جهانی «ربیع شهادت» به مناسبت اعیاد شعبانیه با مشارکت ۴۴ کشور در کربلای معلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز بین المللی رسانه، آستان مقدس امام حسین(ع) اعلام کرد: این آستان مقدمات ویژه را برای برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره جهانی فرهنگی «ربیع شهادت» آماده کرده است. این جشنواره با شعار «الحسین(ع) فی ضمیر الشعوب»( حسین در وجدان ملتها) از روز جمعه پنجم اسفند آغاز می شود.

 

علی کاظم سلطان، عضو کمیته آماده سازی این جشنواره گفت: این جشنواره که به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت، شاهد حضور هیئت های رسمی، مذهبی و دانشگاهی از بیش از 44 کشور عربی و خارجی از آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا خواهد بود.

 

سلطان افزود: جشنواره ربیع شهادت شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع از جمله نشست‌های علمی پژوهشی، افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب، شب شعر، محافل قرآنی و تجلیل از مبتکران عراقی از داخل و خارج از عراق  است که در دستاوردهای خدمت رسانی به بشریت سهیم هستند.

 

وی درباره هدف ازبرگزاری این جشنواره، گفت: نشر فرهنگ اسلامی و اهل بیت(ع)، اطلاع جهانیان از شخصیت امام حسین(ع) و برادرش حضرت عباس(ع) و ارزش‌های انسانی شان از جمله از اهداف این جشنواره است.در این جشنواره جهانی همه ادیان آسمانی و مذاهب اسلامی مشارکت دارند.

 

عضو کمیته آماده سازی این جشنواره گفت: این جشنواره در سال‌های گذشته در انتقال مفاهیمی که آیت الله سید علی سیستانی در همزیستی مسالمت آمیز در عراق و سایر کشورهای جهان مطرح کرده بودند، موفق بود.

 

 

کد خبر 1253936

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha