گیلان رتبه دوم قرآنی را در بین ایثارگران کشور دارد

داوطلب با بیان اینکه استان گیلان رتبه دوم قرآنی را در بین ایثارگران کشور دارد گفت: در بخش قرآنی ما از بهترین اساتید قرآن استفاده می کنیم و در همه رشته ها برای شرکت در مسابقات شرکت کننده داریم.

 محمدرضا داوطلب_ مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تبریک فرا رسیدن سوم شعبان سالروز ولادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: امام حسین(ع) بزرگ پاسدار دین اسلام و شهید راه حق و آزادگی است که در سایه نهضت سرخش، شهادت در راه حق و حقیقت در طول تاریخ مستدام نگاه داشته شده است.

 

وی افزود: پاسداران انقلاب اسلامی نیز با تأسّی به شجاعت، استواری، ایمان و فضائل اخلاقی امام حسین(ع)، در راه حفظ آرمان‌های والای اسلام و انقلاب اسلامی و حراست از تمامیّت ارضی جمهوری اسلامی، اهتمام جدی ورزیده و صحنه‌هایی فراموش نشدنی و حماسه‌هایی باشکوه آفریدند.

 

داوطلب در ادامه در خصوص جلسه شورای اداری که روز گذشته با حضور قاضی زاده هاشمی_ معاون رییس جمهور برگزار شد اظهار کرد: استان گیلان جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار نفر دارد که سه درصد جمعیت کشور است و جمعیت ایثارگران و افراد تحت تکلف آنها 138 هزار نفر می باشد.

 

وی با اشاره به اینکه گیلان 23 شهید مدافع حرم دارد افزود: این استان دارای هفت هزار و 175 شهید، 23 هزارو 549 جانباز و دو هزار و 645 آزاده سرافراز است که 6 درصد ایثارگران کشور می شود.

 

داوطلب همچنین به برگزاری برنامه های تفریحی، اردویی، تسهیلات، اعطای برخی از امکانات، برنامه های متنوع ورزشی و ... اشاره و اذعان کرد: در بخش فرهنگی و آموزشی نیز بنیاد شهید گیلان، 2 هزار و 591 نفر دانشجو و هزار و 609 دانش آموز دارد که در 45 مدرسه شاهد و 63 واحد دانشگاهی تحصیل می کنند.

 

داوطلب ادامه داد: جلسات ستاد شاهد نیز به صورت مداوم برگزار می شود و با ارتباطات خوبی که در دولت سیزدهم داریم، این نگاه کشوری باعث شد که در استان ها و به تبع آن در شهرستان ها، نگاه و تعامل خوبی با همه دانشگاه ها برقرار کنیم.

 

وی تصریح کرد: در جلسه ستاد شاهد دانشگاه ها نگاه رصد تحصیلی، جلوگیری از افت تحصیلی، تقویت بنیه علمی و رساندن فرزندان به پایه ای از علم با رویکردی جدی تر دنبال می‌شود.

 

داوطلب همچنین اضافه کرد: در بخش نخبگان و سرآمدان افتتاح خانه خلاق را داشتیم که مرتب و فصلی نشستی را با نخبگان و همه تشکل های ایثارگری برگزار و با آنان در خصوص مسائل مختلف همفکری می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در بخش کارهای هنری، نمایشی، موسیقی، نماهنگ، هنرهای تجسمی و قرآنی نیز موفق هستیم افزود: در بخش قرآنی باید گفت که ما از بهترین اساتید قرآن استفاده کردیم و اکنون قریب به پنج هزار قرآن آموز داریم که در همه مراحل افرادی برای شرکت در مسابقه حاضر هستند و در حال حاضر رتبه دوم قرآنی را در بین ایثارگران کشور داریم که پیشتر رتبه ای پایینتر از 20-18 بود.

 

داوطلب اظهار کرد: در تالیف، انتشارات و اسناد افتخار یکی از مهمترین کارها مصاحبه با والدین شهدا و خانواده هایشان است که خوشبختانه با همکاری خوب صدا و سیما و سپاه بدون هیچ گونه  مشکلی در حال انجام است.

 

وی بیان کرد: از همه شهدای عزیز و شاخص به عنوان شهدای ملی و شاخص استان توانستیم چهار مستند را در سال 1401 تهیه و یک تله فیلم را نیز در دست اقدام داریم که بالغ بر 60 تا 80 درصد کارهایش انجام شده و سه شهید مدافع امنیت گیلان نیز مستند، تهیه نقاشی دیجیتال و... در دست کار است.

کد خبر 1254305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha