پاسداران مدافعان ارزش‌های اسلامی، میهن و کشور هستند

سردار رحیم‌صفوی، دفاع از کشور را رسالت پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: پاسداران مدافعان ارزش‌های اسلامی، میهن و کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، سی و ششمین آئین بزرگداشت فرمانده شجاع و دلیر لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) سردار سرلشکر شهید حاج حسین خرازی و شهدای عملیات کربلای ۵، با حضور دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در امور نیروهای مسلح، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و دیگر مسئولان لشکری و کشوری در دارخوین شادگان برگزار شد.

 

سردار سید یحیی رحیم‌صفوی، در این آئین دفاع از کشور را رسالت پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: پاسداران مدافعان ارزش‌های اسلامی، میهن و کشور هستند.

 

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح، افزود: پاسداران پاک زندگی می‌کنند، شجاعانه می‌جنگند و مظلومانه به شهادت می‌رسند.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون با ورود به ۴۰ سالگی دوم انقلاب ایران اسلامی به دستاوردها بسیاری در عرصه نظامی و دفاعی دست یافته و بسیاری از دانش‌ها نیز در کشور بومی‌سازی شده‌اند که این مهم از برکات نظام و انقلاب است.

 

سردار رحیم‌صفوی خوزستان را دومین قلب استراتژیک منطقه عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با گذشت ۴۲ سال از جنگ مردم خوزستان به ویژه جوانان غیور این استان در ۴۰ ساله دوم به حقشان برسند.

 

وی با بیان اینکه مردم خوزستان با اقدامات خود نقش تاثیرگذاری در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی داشتند، اضافه کرد: خوزستان در هشت سال دفاع مقدس از کشور محافظت کرد و اکنون نیز در جنگ پیشرفت و آبادانی است.

 

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح، اذعان کرد: امیدواریم جوانان خوزستانی در پیشرفت کشور کمر همت ببندند و به دولت مردان کمک کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: خوزستان سرزمینی گوهر بار است و اولین حکومت ایرانی از این استان تشکیل شد و امیدواریم فرهنگ و تمدن اسلامی را ترویج بدهیم.

 

علی‌اکبر حسینی‌محراب، نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، عنوان کرد: آن چیزی که مانع تجلی رب می‌شود، حجابی است که بین ما و رب برقرار شده و اگر بخواهیم به خدا برسیم باید این حجاب‌های ظلمانی را بشکنیم.

 

استاندار خوزستان، با بیان اینکه سخت‌ترین حجاب، حجاب‌هایی است که مربوط به خود است و اگر حجاب بین خود و خدا شکسته شود، می‌توانیم به خدا برسیم، ابراز کرد: شهید در این سیر و سلوک، سالکی است که به این مقام می‌رسد و حجاب را کنار می‌زند و بدون حجاب به وجه الهی نگاه می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی حجاب کنار زده می‌شود، دید شهید با دید انبیای الهی با هم به عرش نگاه نظاره می‌کنند، گفت: شهدا وصال محبوب و ملاقات با خدا را دنبال می‌کردند و ما به عنوان پیروان شهدا چقدر در این مسیر گام برداشتیم.

 

حسینی‌محراب، یاد آور شد: شهید راهی را که عارفان، فیلسوفان، اهل کلام و دل در نظر و مطالعات و سیروسلوک دنبال می‌کند، خیلی سریع ره صد ساله را یک شبه طی می‌کند و با قدم عینی خود به رب می‌رسند.

 

کد خبر 1254311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha