باید از دعاهای صحیفه سجادیه در زندگی بهره گیریم

آیت الله عابدینی گفت: روز ولادت امام سجاد (ع) با عنوان روز صحیفه سجادیه نامگذاری شده است که باید بدانیم که همه ما به صحیفه سجادیه نیاز داریم و باید از دعاهای آن در زندگی بهره گرفته و استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی- امام جمعه قزوین- در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۵ اسفند) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در ماه با برکت شعبان قرار داریم، ماهی که سرشار از رحمت، خشنودی، نشاط و امید بوده و ماهی که باید خود را برای ورود به دانشگاه ماه رمضان و شب قدر آماده کنیم.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: مناسبت ها و اعیاد بزرگی در این ماه قرار دارد که از جمله این مناسبت ها ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که این مناسبت را به همه تبریک گفته و ان شاالله همه بکوشیم تا در مکتب امام حسین (ع) درس گرفته و پیرو راه این امام بزرگوار باشیم.

 

وی عنوان کرد: در فرمایشی از امام صادق (ع) آمده است اگر خدا بخواهد به بنده ای خیر برساند و آرامش و امید پیدا کند محبت امام حسین (ع) را بر قلب او می تاباند و چنین بنده ای علاقه ای به گناه نداشته و با قرآن کریم انس پیدا می کند و کینه و دشمنی نسبت به بندگان خدا از او دور شده و به بندگاه خدا به خصوص اهل بیت (ع) علاقمند می شود و در واقع حامی و خادم حضرت اباعبدالله الحسین می شود.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: سردار سلیمانی چنین شخصیتی بود و ایشان فرمودند ما ملت امام حسینیم و این فرمایش ایشان تنها یک جمله نبود بلکه ایشان کاری کرد که بسیاری به امام حسین (ع) اتصال یابند و عاشق ایشان شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: روز ولادت امام حسین (ع) با عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است که این روز را به همه پاسداران تبریک می گوییم و پاسداران نقش بسیار مهمی دارند و بازوان توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: از دیگر مناسبت های این ایام ولادت امام سجاد (ع) است که این مناسبت را هم تبریک می گوییم و یکی از نکات مهم در خصوص این روز عنوان صحیفه سجادیه است که روز ولادت این امام با این عنوان نامگذاری شده است و باید بدانیم که همه ما به صحیفه سجادیه نیاز داریم و باید از دعاهای این کتاب در زندگی بهره گرفته و استفاده کنیم.

 

وی با تبریک ولادت حضرت ابوالفضل (ع) افزود: حضرت ابوالفضل (ع) بصیرت و ولایت مداری را درکربلا به نمایش گذاشتند به طوری که امام صادق (ع) در خصوص ایشان فرمودند عباس عموی ما بود، او بصیرت عجیبی داشت و نفوذش در بصیرت بسیار بالا بود.

 

آیت الله عابدینی گفت: حضرت ابوالفضل (ع) در راه خدا محکم و با استقامت ایستاد و در واقع مصداق آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت بود که در این آیه در خصوص استقامت کنندگان در راه خدا سخن گفته شده است و روز ولادت حضرت ابوالفضل را به همه جانبازان تبریک می گوییم جانبازانی که با گذشت و مقاومت در راه دین و دفاع از کشور استوار ایستادند.

 

وی با اشاره به روز امور تربیتی اظهار کرد: تربیت اسلامی بسیار اهمیت دارد و هرچه در این حوزه بتوانیم موفق تر عمل کنیم توانسته ایم افرادی را تربیت کنیم که در خدمت رسانی به مردم بهتر عمل کنند.

 

امام جمعه قزوین یادآور شد: امام خمینی (ره) فرموده اند علمی که در آن تربیت و تزکیه نباشد فایده ندارد بنابراین باید سراغ علم هایی رویم که برای جامعه مفید باشد و باید بکوشیم در این مسیر حرکت کنیم.

 

وی در پایان با اشاره به روز بزرگداشت خواجه نصرالدین طوسی و روز مهندس خاطر نشان کرد: خوشبختانه ما در کشورمان پیشرفت های بسیاری در حوزه مهندسی داشتیم ولی نکته قابل توجه این است نباید از نظارت ها در احداث بناهای مختلف فلت کنیم و باید ساختمان های بلندی که احداث می شود استانداردهای لازم در آن دیده شود تا در حوادث و بلایای طبیعی شاهد اتفاقات تلخ و ناگوار نباشیم.

 

کد خبر 1254315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha