تلاش عمیقانه برای جبران ضعف ها مطالبه رهبر انقلاب است

آیت الله فلاحتی با تاکید بر استفاده از توان داخلی برای حل مشکلات کشور اعلام کرد: کشوری که مردم و مسئولان دنبال یاس آفرینی باشند رشد نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی - نماینده ولی فقیه در گیلان-در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 5 اسفند) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت به بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان و مجلس خبرگان رهبری اشاره و اظهار کرد: ایشان به رنج مردم از تورم، گرانی و کاهش ارزش پولی پرداختند و فرمودند، در کنار مشاهده ضعف ها، پیشرفت های کشور نظام را هم باید دید.


امام جمعه رشت اظهار کرد: اگر کسی پیشرفت ها را در کنار ضعف ها نبیند و نگوید تحلیلگر منطقی و عادلی نیست.


وی گفت: یک راه حل برای حل مشکلات کشور این است که با توانی که پیشرفت ها را به وجود آورده ایم به مقابله با ضعف ها بپردازیم و این نگاه یک نگاه انقلابی است.


امام جمعه رشت تصریح کرد: اینکه مقهور ضعف ها شویم و ضعف ها را فریاد بزنیم و به مدیران نظام اسلامی حمله کنیم، مشکلات را از بین نمی برد.


وی افزود: چرا در برابر مشکلات نگاه انقلابی نداشته باشیم؟ سیاه نمایی و بزرگ نمایی مشکلات باعث پیشرفت نمی شود.


فلاحتی گفت: اگر ملتی ضعف داشت نباید دستاوردهای خود را ندیده نگیرد و مشکلات را بزرگ جلوه ندهد و سیاه نمایی نکند.


وی خاطرنشان ساخت: همه ملت ها حتی ملت های ثروتمند و قدرتمند ضعف دارند و نمونه آن را در مبارزه با کرونا می توان دید که ژاپن و آمریکا و انگلیس همچنان روزانه در حال فوتی دادن از این بیماری هستند.


نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: تلاش کنیم در برابر ضعف ها منفعل نشویم و در تحلیل ها نقاط قوت و ضعف را ببینیم.


وی افزود: در برابر وقایع کشور باید درست نمایی داشته باشیم چرا که درست نمایی در جامعه ایجاد امید و نشاط می کند.


 امام جمعه رشت خاطرنشان ساخت: کشوری که مردم و مسئولان دنبال یاس آفرینی باشند، رشد نمی کند.


وی در ادامه به بازدید از نمایشگاه هوا و فضای سپاه اشاره و اظهار کرد: انسان افتخار می کند دستاوردهای نظامی ساخت کشور را می بیند.


فلاحتی اعلام کرد: ما با همین دستاوردها و موشک های ساخت ایران، پهپاد ساخت آمریکا را که به اندازه چند جنگنده قیمت داشت ساقط کردیم.


وی همچنین به بازدید از زندان لاکان رشت اشاره کرد و گفت: محیط زندان لاکان از نظم و بهداشت خوبی برخوردار است.


خطیب نماز جمعه رشت با تقدیر از کار فرهنگی روحانیون و مربیان زندان لاکان، اذعان کرد: فعالان تربیتی در زندان در حال کار فرهنگی هستند که افراد پس از رهایی از حبس تاثیرات فرهنگی در زندگی داشته باشد.


 وی یادآور شد: زندان لاکان اشتغالزایی در بخش های گوناگونی دارد که افراد پس از حبس، فنونی یادگرفته باشند و کسب درآمد کنند.


فلاحتی در بخشی دیگر از سخنان خود بر لایروبی رودخانه و آب بند و سدها تاکید کرد و گفت: مسئولان تدبیر کنند تا کشاورز در زمان کشت دغدغه آب نداشته باشد.


نماینده ولی فقیه در گیلان با گرامیداشت سالروز ولادت امام حسین(علیه اسلام) و روز پاسدار گفت: از نعمت های بزرگ الهی نعمت وجود اهل بیت(سلام الله) است.

کد خبر 1254323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha