گلایه امام جمعه آستارا از اوضاع نابسامان اقتصادی / کنترل قیمت‌ها راه علاج دارد

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی از اوضاع نابسامان اقتصادی گلایه کرد و گفت: این جور نیست که کنترل قیمت‌ها راه نداشته باشد و یقینا راه علاج دارد ولی باید عزم جدی و اراده قوی وجود داشته باشد تا آن را حل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری‌ارومی -امام جمعه آستارا-  در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه روز پاسدار و جانباز، به بیان فضیلت ماه شعبان و فرصت معنوی آن برای خودسازی و آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان پرداخت.

 

خطیب جمعه بندر آستارا با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و تشکر ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و اظهار تعظیم به این حرکت مردم، حضور مردم را سرمایه و پشتوانه بزرگی برای نظام اسلامی بر شمرد و افزود: بعضی‌ها با صحبت‌های ناصواب و تحلیل‌های اشتباه این همه بزرگی و عظمت را نادیده می‌گیرند.

 

وی تصریح‌کرد: در مواجهه با مسائل سیاسی و اجتماعی باید ابتدا عرصه و میدان را شناخت، به کسانی که قصد اظهار نظر و یا ارائه تحلیل‌های سیاسی دارند توصیه کرد انصاف را رعایت کنند و واقعیت را بر اساس موفقیت‌ها و کاستی‌های موجود به مردم ارائه دهند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: بعضی‌ها در تحلیل مسائل جامعه درست نمایی می‌کنند و علاوه بر نقد مشکلات، توانایی‌ها و موفقیت‌ها را نیز بیان می‌کنند که این یک تحلیل صحیح و انقلابی است، اما در مقابل عده‌ای فقط مشکلات و معضلات را برجسته و به اصطلاح درشت نمایی می‌کنند و از بیخ و بن اساس و ریشه انقلاب را می‌زنند که این تحلیل غلط و ارتجاعی است.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه حتی در یک مسیر کوهستانی برای رسیدن به قله، سختی‌های بسیاری وجود دارد ولی در پایان راه و نزدیکی قله نباید فقط سختی‌ها و مشکلات را دید و باید ضمن نگاه به راه طی شده با امید به سمت قله حرکت کرد، گفت: مسیر انقلاب نیز چنین است و ۴۴ سال راه با موفقیت طی شده و الان سختی‌های آخر راه جهت رسیدن به قله است که باید با حول و قوه الهی طی کنیم.

 

وی ضمن گلایه از اوضاع نابسامان اقتصادی و گرانی افسار گسیخته ارز و طلا و خودرو و برخی از کالاهای مصرفی، اظهارکرد: این جور نیست که کنترل قیمت‌ها راه نداشته باشد و یقینا راه علاج دارد ولی باید عزم جدی و اراده قوی وجود داشته باشد تا آن را حل کند.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا افزود: در خصوص آشفتگی بازار ارز گفت: متاسفانه بانک مرکزی نقش محوری در تعیین نرخ و توزیع ارز ندارد و وزارت نفت با فروش نفت ارز را وارد می‌کند و وزارت صمت با ثبت سفارشات واردات آن را توزیع می‌کند و در این بین بانک مرکزی فقط یک حسابدار ساده است.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی اظهارکرد: اگر بخواهیم اوضاع ارز در کشور سر و سامان بگیرد باید بانک مرکزی از حالت حسابداری ارز به حالت حکمرانی ارز تبدیل شود و سیاست‌گذاری و تصمیم نهایی در نرخ‌گذاری و توزیع عادلانه و بر اساس نیاز واقعی ارز توسط بانک مرکزی صورت پذیرد.

کد خبر 1254337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha