صدقه و انفاق، بهترین راه بهره‌مندی از رحمت الهی است

امام جمعه زابل گفت: صدقه و انفاق، بهترین راه بهره‌مندی از رحمت الهی است و کسی که در راه خدا، به نیازمندان صدقه می‌دهد و انفاق می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی -امام جمعه شهرستان زابل- در مراسم توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی کمک مؤمنانه با همکاری بانک تجارت استان سیستان و بلوچستان بین خانواده‌های تحت حمایت حوزه سیستان، در شهرستان زابل گفت: در آیه ۱۵ سوره مبارکه فاطر آمده است « يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الحَمِيد؛ ای مردم، شما همه به خدا فقیر و محتاجید و تنها خداست که بی‌نیاز و غنی بالذّات و ستوده صفات است». 
 
وی افزود: طبق این آیه، همه انسان‌ها فقیر هستند و احدی در عالم، غنی نیست، اما اَشکال این فقر متفاوت است. برخی حتی در تأمین معاش نیز فقیر هستند، اما همه ما، به لطف و عنایت و رحمت الهی، محتاج هستیم. 
 
امام جمعه شهرستان زابل گفت: صدقه و انفاق، بهترین راه بهره‌مندی از رحمت الهی است و کسی که در راه خدا، به نیازمندان صدقه می‌دهد و انفاق می‌کند، در واقع به خودش کمک کرده و خود را مشمول رحمت الهی گردانیده است. 
 
وی اظهار کرد: خدا به برخی انسان‌ها، مال بیشتری داده است، اما آنان را آزمایش می‌کند؛ کسی که از مال خود به نیازمندان صدقه می‌دهد و انفاق می‌کند، به تعبیر قرآن کریم، مانند دانه‌ای است که می‌کارد و از هر دانه، هفت خوشه می‌روید که در هر خوشه، صد دانه است، یعنی به مال، برکت می‌دهد. 
 
عزیزی افزود: گاهی انسان می‌تواند به واسطه همین کمک‌ها و انفاق و صدقات، رحمت الهی را جذب کرده و موجب آمرزش گناهانش شود. اما به شرطی که به دنبال انفاق، بر فرد منت نگذاریم که موجب باطل شدن آن می‌شود.

کد خبر 1254356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha