برگزاری نخستین رویداد فرهنگی «حرف‌های شنیدنی» در کاشان

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از برگزاری نخستین رویداد «حرف های شنیدنی» ویژه دانش آموزان در راستای جهاد تبیین در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.

محمدعلی فرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: به مناسبت اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) رویداد دانش‌آموزی"حرف‌های شنیدنی" به کوشش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از اول تا سیزدهم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در تشریح این رویداد گفت: در راستای تجلّی ارزش‌های انقلاب اسلامی در جامعه و انتقال پیام و ارزش‌های انقلاب به نسل حاضر و معرفی تلاشی که جانبازان در جهت آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته‌اند این رویداد ویژه دانش‌آموزان ۹ تا ۱۶ ساله در مدارس پسرانه و دخترانه سطح شهر آغاز شد.

 

فرجی با تاکید بر اینکه انجام رویدادها و برنامه‌های فرهنگی و هنری و اجتماعی می‌تواند در جهاد تبیین معارف دینی و تحوّل معرفتی در جامعه اثرگذار باشد، اظهار داشت: پس از اجرای رویداد "مام‌وطن" که در قالب دورهمی دانش‌آموزان دختر کاشانی با مادران و همسران شهداء در ایام ولادت حضرت زهرا(س) برگزار شد،"حرف‌های شنیدنی" دوّمین برنامه در راستای جهاد تبیین در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است که به صورت دانش‌آموزی و با حضور جانبازان و ایثارگران دفاع مقدّس در مدارس در حال برگزاری است.

 

وی افزود: در این برنامه که با همکاری معاونت پرورشی آموزش و پرورش و همچنین بسیج دانش‌آموزی دختران و پسران شهرستان کاشان به منظور ثبت جلوه‌های ایثار و فداکاری و مهرورزی جانبازان و ایثارگران کاشانی در فضای صمیمی مدرسه با همراهی کارشناس فرهنگی مذهبی در حال انجام است، یادگاران جبهه و جنگ به گفت و شنود با دانش‌آموزان و بیان خاطرات شیرین ایّام حضور خود در دفاع مقدّس می‌پردازند.

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان افزود: در این برنامه علاوه بر مسابقه و پرسش و پاسخ، دانش‌آموزان نیز در گروه‌های ۵ نفره بعد از دورهمی با یک جانباز و یا ایثارگر یک خروجی مکتوب یا محصول رسانه‌ای اعم از پادکست یا کلیپ ویدئویی تولید و در پایان نیز از تیم‌های برگزیده تقدیر می‌شود.

 

فرجی با بیان اینکه میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز فرصت بسیار مناسبی برای معرفی یادگاران هشت سال حماسه و ایثار است که با تمام توان از کشور، خاک، فرهنگ و عزّت ما دفاع کرده‌اند، خاطر نشان کرد: در این برنامه با توجه به صبر و استقامتی که زنان در دوران دفاع مقدّس از خود نشان داده‌اند، برای نخستین بار در شهرستان کاشان؛ بانوان رزمنده و ایثارگر و جانباز کاشانی که در زمان جنگ در جبهه‌‌های غرب و جنوب فعال بوده‌اند، در بین دانش‌آموزان حاضر و برای دانش‌آموزان ‌دختر، خاطرات خود را روایت می‌کنند.

 

وی افزود: تبجیل و تکریم مقام شامخ جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی، دفاع مقدّس و دفاع حرم و همچنین رونمایی از کتاب "هدیه‌ای باشد برای تو" نوشته محمّد قاسم‌زاده با موضوع خاطرات مردم کاشان بویژه بانوان کاشانی از پشتیبانی جنگ و دفاع مقدّس از دیگر برنامه های این رویداد است.

 

کد خبر 1254371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha