حضور آثار ۴ هزار هنرمند در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر    

دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی  با اشاره به حضور آثار  ۴ هزار هنرمند در این جشنواره گفت: در این دوره تلاش کردیم رویه جشنواره را از حیث محتوا و فرم، به آنچه که باید نزدیک کنیم؛ به همین دلیل قالب‌های جدیدی را برای جشنواره طراحی کردیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شامگاه جمعه ۵ اسفند با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم "سیدعباس میرهاشمی"، دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی با تبریک اعیاد شعبانیه به ارایه گزارشی از عملکرد این دوره از جشنواره پرداخت و گفت: خداوند را شاکرم که جشنواره هنرهای تجسمی فجر آخرین بخش‌های فصل پانزدهم را طی می‌کند. جشنواره‌ای که جمعی از بزرگان عرصه هنر مانند زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی و عبدالرحیم سیاهکارزاده، ۱۵ سال برای برگزاری آن زحمت کشیدند و آن را نزد ما به ودیعه گذاشتند.

 

 

وی تصریح کرد: امسال، تلاش کردیم رویه جشنواره را از حیث محتوا و فرم، به آنچه که باید نزدیک کنیم؛ به همین دلیل قالب‌های جدیدی را طراحی کردیم. همچنین قالب‌های متفاوتی را در نظر گرفتیم تا در مقیاس جغرافیای پهناور ایران، به عموم هنرمندان تجسمی ادای دین کنیم.

 

 

دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی اظهار کرد: ۴ هزار هنرمند آثار خود را در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به امانت گذاشتند.

 

 

وی اظهار کرد: مهمترین بخش ما که شاید بدهی جشنواره به استان‌ها بود، "تجسم هنر" نام داشت. در این بخش، تلاش شد تا همه استان‌ها بتوانند نمایشگاه هنری مجزایی را برپا کنند. این اتفاقی است که ما را به آینده هنرهای تجسمی امیدوار می‌کند.

 



وی با اشاره به بخش بین الملل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی گفت: در دوره پانزدهم از حوزه بین‌الملل هم غافل نبودیم و آثار بین‌المللی جشنواره را در قالب بخش "لبخندآفرینان جهان" میزبانی کردیم.

 

 

میرهاشمی با اشاره به بخش جایزه جهاد تبیین اظهار کرد: در بخش "به افق امید"، روی مبحث "جهاد تبیین" تمرکز کردیم و در نهایت، فصل دوم بخش "آینه در آینه" با تمرکز بر رشته عکاسی در موزه هنرهای معاصر تهران ارائه شد.

کد خبر 1254390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha