فاز دوم مرمت عمارت بلدیه رشت اجرایی می شود

پارسا، با اشاره به تکمیل مرمت یال شرقی بلدیه، گفت: آگهی مناقصه اجرای عملیات مرمت فاز دو عمارت شهرداری رشت، در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بارگذاری شده است.

پیمان پارسا - سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت - با اشاره به تکمیل مرمت یال شرقی بلدیه، به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان گفت: آگهی مناقصه اجرای عملیات مرمت فاز دو عمارت شهرداری رشت، در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بارگذاری شده و پیمانکارانی که حائز شرایط می باشند، می توانند شرکت کنند.

 

وی، با بیان اینکه عمارت بلدیه رشت با برج معروف ساعت آن شاخص ترین بنای میراثی شهر رشت است، اظهار کرد: مرمت بناهای تاریخی که در فهرست آثار ملی ثبت شده است، با نظارت عالیه اداره کل میراث فرهنگی می باید مرمت شود. بنابراین علاقمندان برای شرکت در این مناقصه باید حداقل رتبه سه حقوقی در رشته مرمت آثار تاریخی (مورد تایید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری) و یا حداقل رتبه چهار مرمت حقوقی در رشته مرمت آثار تاریخی و حداقل رتبه پنجم ابنیه را داشته باشند.

 

پارسا تصریح کرد: پیمانکاران حائز شرایط از 9 اسفند تا 24 اسفندماه فرصت دارند، پیشنهاد طرح مرمتی خود  ارسال کنند.

 

پارسا یادآور شد: اجرای عملیات مرمت فاز دو عمارت بلدیه رشت شامل؛ اصلاح و مرمت شیروانی ها، مرمت نماهای گچی و سیمانی، اجرای کف سازی چوبی و آجری در طبقات، اجرای زیرساخت تاسیساتی و دفع رطوبت، ترمیخم و اصلاح بدنه های معماری، مرمت و اصلاح سازه های چوبی و خرپاها و مرمت درب و پنجره های چوبی ، مواردی است که در فاز دوم مرمت عمارت بلدیه رشت اجرایی می شود.

 

گفتنی است، مجموعه بناهای میراثی میدان شهرداری رشت در آذرماه 1356 به شماره 1516 در فهرست بناهای میراثی کشور ثبت شده است. عملیات ساخت عمارت بلدیه در پائیز 1303 خورشیدی آغاز و چهارم اردیبهشت ماه 1305 به اتمام رسید. عمارت بلدیه نخستین بنایی است که برگرفته از الگوی نئوکلاسیک اروپایی در مرکز رشت ساخته شده است. سبک این بنا، دوره تحول معماری را در رشت روایت می کند.

 

 

کد خبر 1254427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha