نخستین رویداد اجتماعی «هم راه» در قزوین برگزار می شود

بیگدلی گفت: نخستین رویداد اجتماعی «هم راه» با حضور کنشگران اجتماعی، مجموعه های مردم نهاد، گروه های جهادی، خیریه، هیئات و غیره ۱۱ اسفند ماه در قزوین برگزار می شود.

زهرا بیگدلی- دبیر رویداد اجتماعی هم راه-  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین در خصوص نخستین رویداد اجتماعی هم راه گفت: این رویداد با توکل به خدا و تلاش،  همت و اراده همه دست اندرکاران با محوریت دبیرخانه دائمی رویداد، یازدهم اسفندماه در قزوین برگزار می شود.

 

دبیر رویداد اجتماعی هم راه ادامه داد: نقطه عطف این رویداد، مردمی بودن فکر، ایده تا تبدیل آن به طرح و عملیاتی کردن آن است، یعنی بر مبنای ابراز نیاز خود کنشگران، گروه ها و مجموعه های مردمی در خصوص آشنایی با ظرفیت و ارتباط با یکدیگر و همچنین هم افزایی و حرکت جبهه ای این رویداد برنامه ریزی شده است.

 

وی عنوان کرد: در نخستین رویداد اجتماعی «هم راه» هدف ما رسیدن به شناخت و هم افزایی کنشگران اجتماعی با یکدیگر و معرفی ظرفیت عظیم آنان به مسئولان است و در گام ‌های بعدی که در فصل های آتی ان شاالله رقم خواهد خورد، آشنایی با تجربیات برتر و تعریف عملیات‌های هم افزایی مردمی مورد توجه قرار دارد.

 

بیگدلی تأکید کرد: در واقع در این رویداد، گردهمایی کنشگران و فعالان اجتماعی و نشست همگرایی و هم افزایی این عزیزان را داریم.

 

وی با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد اجتماعی اظهار کرد: با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص نقش آفرینی حلقه های میانی به عنوان راهبران حرکت های مردمی، در این رویداد به عنوان یک طرح کلان استانی،  افراد و گروه های مردمی فعال در حوزه های مختلف شناسایی و نقطه وصلی برای شروع هم افزایی و تجربه مأموریت های مشترک در اقصی نقاط استان قزوین ایجاد می‌ شود.

 

دبیر رویداد اجتماعی هم راه توضیح داد: در واقع، هدف این رویداد تعامل و ارتباط گیری، وضعیت سنجی و سطح بندی مجموعه ها و کنشگران اجتماعی و سرعت بخشی، انضباط دهی، محسوس کردن فعالیت‌های مردمی و ایجاد حلقه وصل مدیران و مجموعه‌های مردم نهاد و کنشگران فعال اجتماعی است و با طراحی حرکت جبهه ای، حلقه وصل مدیران و مجموعه ‌های مردم نهاد و کنشگران فعال اجتماعی در این رویداد ایجاد خواهد شد.

 

وی اعلام کرد: به قول سید شهیدان اهل قلم ، شهید سید مرتضی آوینی ما مأمور به ایجاد تحول در تاریخ، فراتر از معیارهای عصر خویش هستیم و با همین نگاه و رویکرد، همگرایی، همکاری و رسیدن به یک ادبیات مشترک، با یک فکر و اندیشه واحد و حرکت در یک مسیر مشخص را در نظر داریم.

 

بیگدلی توضیح داد: مخاطبین و شرکت کنندگان این رویداد، کنشگران و فعالان حوزه های پژوهشی، اجتماعی، فرهنگی، حمایتی و جهادی و خیریه ها هستند که در بسترها و زمینه های مختلف آموزشی، مشاوره، امدادی، عمرانی و حمایتی ایتام، زنان سرپرست خانواده، کودکان کار و غیره فعالیت دارند که می توانند برای  ثبت ‌نام در این حرکت تحولی و طرح کلان استانی و برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینکhttps://survey.porsline.ir/s/Q2yWzjjH   و یا شماره تماس: 0936194606‌‌2 ارتباط برقرار کنند .

 

وی در ادامه اظهار کرد: این رویداد، فرصت بسیار خوبی برای آشنایی با الگوهای منتخب و هم افزایی همه کنشگران اجتماعی و مدیران است و در این رویداد در واقع گفتمان سازی ادبیات خدمت موثر در بین گروه ها و جریانات فعال در عرصه اجتماعی در تعامل با جامعه و نهادهای حاکمیتی دنبال می شود .

 

دبیر رویداد اجتماعی هم راه اضافه کرد: این رویداد تکلیفی ایجاد نمی کند بلکه خود کنشگران پس از دیدن مجموعه های مختلف و آشنایی با مدل ها و الگوها یشان و همچنین تعیین نسبت خود با توجه به مسائل جامعه به سمت مأموریت‌های هم افزا خواهند رفت؛ ایجاد انگیزه و همچنین بالا بردن دغدغه ی کنشگران و ایجاد کانال ارتباطی و تعاملی هم قوت فعالیت‌ شرکت کنندگان خواهد بود.

 

وی در ادامه گفت: این حرکت به عنوان نخستین رویداد اجتماعی با عنوان «هم راه»، با شرکت مجموعه های مردم نهاد، گروه های جهادی، خیریه و هیئات وغیره ، با مشارکت و همراهی موثر استانداری قزوین به خصوص اداره کل امور اجتماعی استانداری که نقش راهگشا و بسیار کارساز در این زمینه دارند و همچنین شورای اسلامی شهر قزوین، شهرداری و سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین که پشتوانه و همیار و همراه این طرح هستند، برگزار خواهد شد .

 

بیگدلی خاطر نشان کرد: گروه ها و مجموعه های مردم نهاد در سطح جامعه با محدودیت امکانات و مشکلات متعدد مواجه هستند ولی به قول سردار شهید طهرانی مقدم ، فقط انسان های ضعیف به اندازه امکانات شان کار می  کنند و دبیرخانه رویداد با همین رویکرد، با همکاری تنگاتنگ مجموعه های اشاره شده این عملیات مدون، هم افزا و اثربخش را طراحی کرده است .

 

وی یادآور شد: اصلی ترین مطالبه بخش اعظمی از ثبت نام کنندگان، آشنا شدن با ظرفیت سایر کنشگران و فعالان حوزه اجتماعی و ظرفیت ها، مدل ها و الگوهای آنهاست که در گام اول این ارتباط گیری و انس شکل می گیرد و در گام‌های بعدی رویداد که ان شاء الله هر فصل برگزار می شود ادامه مسیر به فضل الهی و استقبال عزیزان و حمایت سایر دغدغه مندان طی خواهد شد.

 

کد خبر 1254432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha