پاشنه آشیل هر دولت و نظامی مسایل فرهنگی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه پاشنه آشیل هر دولت و نظامی مسایل فرهنگی است، گفت: اگر به مسایل فرهنگی توجه نشود به جامعه آسیب وارد می شود.

محمد مهدی فروردین در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد بودجه بخش فرهنگ گفت: انتظار می رود در حوزه بودجه ریزی نگاه دولت و مجلس به فرهنگ نگاه ویژه تری باشد. اینکه چه محدودیت هایی وجود دارد که ما هر ساله بودجه بخش فرهنگ را متناسب با نیازهای این بخش نمی بینیم باید بررسی و پیگیری شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در لایحه بودجه امسال متاسفانه بخش هایی از برخی از وزارتخانه ها که درگیر مسایل فرهنگی هستند بودجه شان کاهشی بوده است. فقط یک وزارتخانه مقداری بودجه اش افزایش داشته است. برخی دستگاه ها نیز بودجه شان تثبیت شده است که اصلا از نظر ما این اعتبار برای این بخش ها کافی نیست.

 

وی با بیان اینکه ما در زمینه فرهنگ خوب بودجه ریزی نکردیم، تصریح کرد: اگر ما بودجه ای را برای بخش فرهنگ در نظر بگیریم برای نسل های آینده سرمایه گذاری کردیم و کاری است که بهره برداری آن را در مسایل اجتماعی، سیاسی و مقابله با آسیب های اجتماعی در آینده خواهیم دید.

 

وی تصریح کرد: اگر امروز شاهد برخی اتفاقات در کشور هستیم به این دلیل است که بخش فرهنگ را مورد توجه قرار نداده ایم. توجه به بخش فرهنگ نیاز به حمایت همه جانبه از طرف دولت و مجلس دارد. سال گذشته بودجه بخش ورزش را ویژه دیدیم اما امسال بودجه این بخش نیز کاهش داشته است گویا نیازی در این حوزه احساس نمی شود که این گونه با بودجه بخش ورزش برخورد می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: پاشنه آشیل در هر دولت و نظامی مسایل فرهنگی است که اگر به آن توجه شود به جامعه آسیب می زند.


 

کد خبر 1254444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha