بصیرت و بینش حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام باید الگوی همه باشد

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: حضرت ابوالفضل العباس(ع) دارای بینش و بصیرت بالایی بودند که امروزه این موضوع نیاز ضروری جامعه است و باید الگوی همه قرار گیرد.

حجت الاسلام کاظم حریف -مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی ضمن تبریک روز جانباز و ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) اظهار کرد: ایشان شخصیت منحصر به فردی است و ویژگی خاصی دارد که ائمه معصومین به آنان تاکید داشتند.

 

وی عنوان کرد: حضرت عباس علیه السلام، ولایت پذیری بالایی داشتند و همیشه از امام و ولی خود تبعیت و پیروی و به توصیه های آنان عمل می کردند، الگو پذیری از ولی فقیه تبعات مثبت بالایی برای جامعه خصوصا برای رفع دسیسه های دشمنان در ناامید کردن مردم دارد.

 

حجت الاسلام حریف با اشاره به بینش، آگاهی و بصیرت بالای حضرت خاطرنشان کرد: ایشان آگاه به مسائل روز بودند و تصمیم گیری و قدرت بالایی داشتند، آگاهی و بصیرت امروز در جامعه ضروری است چرا که در جامعه ای که فتنه ها و جریانات مختلف و اغراض و ترفندهای سیاسی که به دنبال فریب مردم است، این بینش و بصیرت باید پیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان بیان کرد: حضرت ابوالفضل العباس(ع) بسیار اهل عبادت و عبد بود، شجاع و دلاور مردی وی از ویژگی بارز ایشان بود که حماسه و غیرت را برجای گذاشت، وفاداری در لحظات حساس در روز عاشورا را نشان داد و تا لحظه آخر از حریم اهل بیت(ع) دفاع کردند.

 

حجت الاسلام حریف اضافه کرد: ایشان شخصیتی داشتند که مانند ماه می درخشیدند و الگوی والا برای جامعه بودند، صفت جانبازی به این شخصیت بزرگوار اسلام به این دلیل بود که تمام هستی و داشته هایش را در راه دفاع از دین اسلام تقدیم کرد.

کد خبر 1254449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha