جشن‌های نیمه شعبان با رویکرد مردمی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام مشرفی با تأکید بر اینکه جشن‌های نیمه شعبان با رویکرد مردمی برگزار می‌شود، گفت: مهمترین راهبردی که در این روزها به خصوص در اعیاد شعبانیه دنبال می‌کنیم انتقال فرهنگ مهدویت و انتظار، ترویج سبک زندگی مهدوی و معرفی شخصیت برجسته اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محسن مشرفی- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی- امروز شنبه (۶ اسفند) در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت جشن‌های نیمه شعبان با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: متاسفانه جامعه امروز ما شرايطی را دارد كه گويا هنوز نیاز به امام و مصيبت‌های فقدان امام عصر(عج) برای خيلی‌ها تبيين نشده است و به همین خاطر این دوری و فراق و غیبت حضرت مهدی(عج) به طول می‌انجامد.

 

وی با بیان اینکه ما که به اینکه باور هستیم که تأخیر در رسیدن به حضرت مهدی(عج) نقشه بدخواهان و طواغیت است و معتقدیم بر اینکه نجات بشریت در ظهور حجت حق است باید برنامه‌ریزی و تلاش ما به گونه‌ای باشد که جامعه را برای امر مهم آماده کنیم، افزود: مهمترین راهبردی که در این روزها به خصوص در اعیاد شعبانیه دنبال می‌کنیم انتقال پیام و فرهنگ مهدویت و انتظار، ترویج سبک زندگی مهدوی و معرفی شخصیت برجسته اهل بیت(ع) است که الگوهایی هستند که جامعه بشری به تمسک به سیره آنان می‌تواند موفق شود.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: معرفی شخصیت برجسته اهل بیت(ع) در مقابل کسانی(سلبریتی‌ها) است که به ناحق امروز در سطح جامعه مطرح شده‌اند و جایگاه این چراغ‌های هدایت را گرفته‌اند.

 

حجت‌الاسلام مشرفی با بیان اینکه بحث محوری در جشن‌های نیمه شعبان بر این است که رویکرد آن مردمی باشد و تصدی‌گری از سوی مردم اتفاق بیفتد اما تسهیل‌گری و زمینه‌سازی و در اختیار قرار دادن امکانات موجود از سوی دستگاه‌ها و نهادها باشد، یادآور شد: در سطح کشور نقطه ثقل جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران است.

 

وی تصریح کرد: اما در استان‌ها و شهرستان‌ها دو نوع برنامه داریم که یکی سیاست محله‌محوری و مسجدمحوری جشن‌هاست و دیگری برپایی یک مجلس و مراسم محوری در سطح هر شهری است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: ایجاد فضای شور و نشاط در چارچوب موازین شرعی با استفاده از ظرفیت‌ها و قالب‌های مختلف هنری در دستور کار است.

 

حجت‌الاسلام مشرفی در پایان به مراسم سنتی چراغ برات در آستانه فرا رسیدن نیمه شعبان در استان اشاره کرد و گفت: باید نذورات مردم برای امواتشان و محتوای این مراسم سنتی را مدیریت کنیم.

 

 

کد خبر 1254461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha