طرح « شهر من شهر نماز» در هفت شهر گیلان برگزار شد

ثقتی از اجرای طرح« شهر من شهر نماز» با هدف تربیت ۲ هزار مدرس تخصصی نماز کودک و نوجوان در هفت شهر گیلان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، رضا ثقتی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان- امروز(شنبه، ۶ اسفند) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان که در سالن جلسات مصلی رشت برگزار شد به حضور پررنگ و معنادار مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: این حضور حماسی پاسخی دندان شکن به استکبار جهانی بود.

 

وی در ادامه به طرح شکوفه‌های نماز با عنوان « شهر من شهر نماز» اشاره کرد و افزود: این طرح ابتکاری با هدف تربیت ۲ هزار مدرس تخصصی نماز نوجوانان به مدت پنج روز و با مرکزیت شهرهای رشت، فومن، انزلی، تالش، رودسر، آستانه و رودبار برگزار شد.

 

ثقتی با بیان اینکه این طرح به صورت ریشه‌ای به آموزش نماز از دوران کودکی می‌پردازد تصریح کرد: در قالب این طرح کودکان و نوجوانان اولین نماز خود را به روح میرزاکوچک جنگلی هدیه کردند.

 

وی در ادامه به طرح دبیرخانه بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور با برش استانی اشاره کرد و ادامه داد: این دبیرخانه متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی در تالار مرکزی رشت راه‌اندازی شد و اولین جلسه آن قبل از پایان سال در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و ارائه گزارش برگزار خواهد شد.

 

ثقتی بر تعامل و مشارکت دستگاه‌ها با هم در اجرای طرح‌ها تاکید کرد و افزود: آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در سال جاری با حضور حجت الاسلام بیاتی- رئیس کارگروه عفاف و حجاب و زیست عفیفانه شورای فرهنگ عمومی کشور- برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه تهیه منشور استانی قرآن کریم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این شورا در گیلان تشکیل شد و سند آن تدوین و سه کمیسیون آموزش بومی قرآن، کارگروه تبلیغ و ترویج و کارگروه پژوهش و آموزش عالی متناظر با کمیسیون‌های کشوری ذیل شورا ایجاد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پایان با بیان اینکه شاهد اقدامات قرآنی خوبی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هستیم خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها به صورت زیربنایی و ریشه‌ای کارهای قرآنی را پیش می‌برند.

 

 

 

 

کد خبر 1254519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha