«سیاست ایرانی»؛ مجله‌ای صوتی و تصویری برای علاقه‌مندان به سیاست

«سیاست ایرانی» مجله‌ای صوتی و تصویری برای علاقه‌مندان به سیاست است كه ورودی متفاوت به مباحث سیاسی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه تخصصی «سیاست ایرانی» در راستای اجرایی كردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت جهاد تبیین در اوضاع كنونی كشور و با هدف ضرورت تبیین و روشنگری تولید شد. برنامه سیاست ایرانی، مجله‌ای تحلیلی خبری است كه تلاش می‌كند تا نگاهی آكادمیك و عمیق در سطح توصیف و تبیین پدیده‌ها و نگرشی راه حل محور در سطح راهكار‌ها به جامعه، سیاست ایران و سیاست جهان داشته باشد.

 

بنابراین گزاش، این برنامه از چهار بخش مختلف گزارش‌های خبری، تحلیلی، گفت‌وگوهای خبری، تحلیلی، پرونده هفته و مناظره یا میزگرد تشكیل شده كه در محور‌های سیاست داخلی، سیاست خارجی، اقتصاد سیاسی، جامعه شناسی سیاسی و فرهنگ سیاسی به تولید می‌پردازد كه هدایت چهار میز تخصصی تشكیل شده در این برنامه را اساتید، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و روزنامه نگاران با سابقه بر عهده دارند.

 

دكتر سعید آجورلو استاد دانشگاه، هدایت میز علوم سیاسی و جامعه شناسی سیاسی، دكتر حنیف غفاری و دكتر فاطمه نكولعل آزاد كه هر دو از اساتید دانشگاه هستند، هدایت میز روابط بین الملل، دكتر رضا گنجی، هدایت میز تاریخ سیاسی و علی اكبر عبدالعلی زاده، عضو شورای سردبیری روزنامه جام جم نیز هدایت میز جریان شناسی سیاسی فرهنگ را برعهده دارد.

 

همچنین این برنامه دارای یك مجری اصلی و تحریریه ۴ تا ۶ نفره است كه هر كدام پشتیبانی بخش‌های مختلف برنامه را برعهده دارند. شروع برنامه با گزارش خبری تحلیلی است كه در قالب «تیتر یك» ارائه می‌شود. این گزارش خبری از گفت‌وگوهای كوتاه، اخبار و تحلیل تشكیل شده و مهم‌ترین موضوع هفته را مورد بررسی قرار می‌دهد. بخش دیگر این برنامه پرونده ویژه است كه ذیل یك گزارش پژوهشی، موضوعی خاص را بررسی می‌كند. بخش «گفت‌وگو»، مصاحبه درباره یكی از موضوعات مهم هفته است و «گفتارها» نیز نام بخشی است كه به مناظره و یا میزگرد درباره موضوع مهم هفته با رویكرد نظری می‌پردازد. بخش «مرور» بسته‌ای خبری تحلیلی است كه در حدود پنج تا ده دقیقه به مرور اخبار و بیان تحلیل كوتاه خواهد پرداخت.

 

گفتنی است، «سیاست ایرانی» یكی از اقدامات جدید رادیو گفت‌وگو در راستای روشنگری و چرخش نخبگانی در جامعه است و می‌تواند پلی میان نخبگان و آحاد جامعه باشد این برنامه به تهیه كنندگی فریدون نخستین ماهر و سردبیری و اجرای مصطفی صادقی، در بیست و شش برنامه نود دقیقه ای، پنجشنبه هر هفته ساعت ۱۹ از رادیو گفت‌وگو موج اف ام ردیف ۱۰۳,۵ مگاهرتز به روی آنتن می‌رود.

کد خبر 1254531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha