پیشکسوتان، سرمایه ارزشمند حج و زیارت

سرپرست حجاج ایرانی دراجتماع مدیران، عوامل اجرایی و خادمین حج و زیارت در مسجد مقدس جمکران پیشکسوتان این عرصه را سرمایه ارزشمند حج و زیارت دانست و بر بهره گیری از تجارب و توانمندی های آنان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «سید عبدالفتاح نواب» در جمع پیشکسوتان حوزه حج و زیارت در قم سخن میگفت، افزود: از بین هزاران نفر، شما برای خدمت به زائران بیت الله الحرام انتخاب شده اید که قدردانی و شاکر درگاه الهی را می طلبد.  


وی گفت: شما برای حج و زیارت سرمایه گذاری کرده اید وحج و زیارت هم  برای بلوغ و مهارت افزایی شما سرمایه گذاری کرده است، سرمایه شما عمری است که در راه خدمت به خلق خدا گذاراندید و شکر عملی آن، این است که تجربیات و آموخته های خود را به دیگران منتقل کنید تا خادمان بعد از شما هم با بهره گیری از این تجارب درمسیر خدمت به زائران خانه خدا ثابت قدم و با نیت خالص و مهارت گام بردارند. 


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه بعثه مقام معظم رهبری آمادگی دارد تا دیدگاه‌ها ، توانمندی ها و تجربیات پیشکسوتان را در قالب های صوتی و مکتوب جمع آوری و به صورت کتاب منتشر کند، اظهار داشت: این سرمایه می تواند در اختیار خادمان این عرصه قرار داده شود  گرچه  کتابهای زیادی هم  بعثه در این زمینه منتشر کرده‌ است اما باید این مجموعه تکمیل و به روز رسانی شود. 


سرپرست حجاج ایرانی در ادامه با تبریک ولادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت قمر بنی هاشم و امام سجاد (علیهما السلام) حرکت امام حسین  از مکه به کربلا را مصداق بارز جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: امروز سلسله حرکت حسینی برای بشریت راهگشاست و پیام این حرکت می‌تواند انسان را به سوی سعادت و نیکبختی رهنمون سازد. 


حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان، یاد وخاطره 250  نفر از خادمان ضیوف الرحمان را که از شیوع کرونا تاکنون به دیار باقی شتافته اند، گرامیداشت و گفت: آیت الله ری شهری رضوان الله علیه نماینده اسبق ولی فقیه در امور حج و زیارت پیشاپیش این جمع بود که خاطرات گرانسنگی از ایشان به جای مانده و می توان در مدیریت بعثه از آن بهره مند شد. 


مداحی در رسای اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و خاطره گویی پیشکسوتان حج و زیارت از دیگر برنامه‌هایی بود که در این آیین اجرا شد.

کد خبر 1254533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha