قانون جامع ایثارگران به درستی اجرا نمی شود

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه منابع لازم برای اجرایی شدن قانون جامع ایثارگران دیده نشده است، گفت: اگر این قانون به درستی حل شود بسیاری از مشکلات جانبازان و ایثارگران حل می شود.

ولی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد حمایت های مجلس از جانبازان و ایثارگران کشور گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس در لایحه بودجه 1402 پیشنهاداتی را برای بهبود وضعیت جانبازان و ایثارگران به کمیسیون تلفیق داده است که امیدواریم این پیشنهادات در صحن نیز رای بیاورد. افزایش حقوق جانبازان بالای 75 درصد و 50 درصد و حداقل حقوق برای ایثارگران و رزمندگان معسر از جمله پیشنهادات ما بوده است کهدر کمیسیون تلفیق رای آورده است و سعی می کنیم در صحن مجلس این پییشنهادات با موافقت نمایندگان روبرو شود.

 

نایب رییس کیمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مباحثی را با حضور رییس بنیاد شهید در کمیسیون اجتماعی مطرح کردیم که از جمله آنها بحث بیمه تکمیلی این عزیزان بود و قرار شد مباحث مربوط به بیمه تکمیلی آنها حل شود. با توجه به اینکه این عزیزان به امکاناتی نظیر ویلچر و پروتز نیاز دارند قرار شد تامین این وسایل در بیمه تکمیلی آنها دیده شود.

 

وی در مورد اجرایی شدن قانون جامع ایثارگران نیز گفت: اگر این قانون به درستی اجرا شود رافع مشکلات ایثارگران و جانبازان خواهد بود اما موضوع این است که این قانون به درستی اجرا نمی شود و منابع برای اجرای آن به درستی از سوی دولت تخصیص داده نمی شود.

 

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما نسبت به اجرای این قانون و تامین منابع آن انتقاد جدی داریم و تمام تلاش خود را در لایحه بودجه انجام دادیم که مشکلات جانبازان و ایثارگران حل شود و دغدغه های معیشتی نداشته باشند.

کد خبر 1254556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha