"بر مدار پایگاه"؛ روایت حمایت همه جانبه مردم یک روستا از انقلاب

روستائیان نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند و با اعزام نیرو و تهیه آذوقه به جبهه نبرد کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، روستائیان نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند و چه در اعزام نیرو چه تهیه آذوقه به جبهه نبرد کمک کردند.

"بر مدار پایگاه" داستان حمایت همه جانبه مردم یک روستا از نظام است؛ کتابی بر اساس خاطرات و زندگینامه شهدای روستای باباعلی شهرستان بهار که زینب شعبانی آن را نوشته است.

این خاطرات به همراه تصاویر و وصیت نامه شهدا به وسیله انتشارات حماسه ماندگار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس روانه بازار شده است. در بخشی از این کتاب می خوانیم: «... دوباره برای عملیات نیرو اعزام کردیم؛ خودم مثل همیشه مسئول دسته بودم و تعدادی از بچه های روستا هم بودند. اول رفتیم سفر و بعد به پادگان شهید شکری پور اعزام شدیم.

در شهر ماووت یک مدرسه بود که شب اول چند ساعتی را آنجا استراحت کردیم؛ دور تا دور مدرسه را با بشکه های پر از ماسه پوشش داده بودند. بیدار که شدیم به سمت قله ای که قرار بود تصرف کنیم تا امنیت منطقه را تأمین کند؛ حرکت کردیم.

باران باریده بود و زمین گل بود. به سختی می شد قدم بر داشت و با هر قدم پوتین ها در گل فرو می رفت. وسط راه متوجه شدم حسن پوتین ندارد؛ رفتم سمتش، حوصله نداشت. حسابی خسته و عصبانی شده بود. پرسیدم: «پوتینت کو؟» گفت: «گیر کرد تو گل نتونستم درش بیارم؟» خیلی شرایط بدی بود؛ ممکن بود پایش روی تیکه های ترکش یا خمپاره برود و زخم شود و نتواند مسیر را ادامه بدهد ولی با همان پای بدون کفش ادامه داد. ما قرار بود برای تأمین امنیت و پدافند روی یکی از قله های منطقه مستقر شویم ...».

پایان پیام/

کد خبر 1254595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha