آشنایی با معارف صحیفه سجادیه، زمینه هدایت و آرامش جامعه را فراهم می کند

مدیر مؤسسه اندیشه های اسلامی سجادیه گفت: آشنایی با معارف ناب صحیفه سجادیه، زمینه هدایت و آرامش جامعه را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی لبخندان امروز در دوازدهمین کنگره امام سجاد(ع) که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به خصوص میلاد پربرکت حضرت سجاد(ع) اظهار داشت: خدای متعال عنایت فرمود که دوازده سال پیش پرچم صحیفه سجادیه در استان هرمزگان به اهتزاز درآید و در همان آغاز به ذهن خودمان هم نمی رسید که این کنگره و برنامه این قدر برکات به همراه داشته باشد.

 

وی با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند برای اصلاح جامعه، صحیفه سجادیه کافی است، گفت: حضرت آقا فرمودند که باید کسانی این حرکت را دنبال کنند و ما به عنوان سربازان ولایت در راستای عمل به این مطالبه، کار را شروع کردیم و امروز دوازدهمین کنگره بین المللی صحیفه سجادیه را برگزار می کنیم.

 

مدیر مؤسسه اندیشه های اسلامی سجادیه افزود: برای نخستین بار در طول این سالها، در روز میلاد امام سجاد(ع) این کنگره را برگزار کرده ایم و تلاش ما از ابتدا این بود که این کنگره دارای عقبه علمی باشد و لذا مرکز تخصصی صحیفه سجادیه تأسیس شد و ما باید در همین جا از تلاش ها و زحمات مسئول و کارکنان این مرکز پربرکت تشکر کنیم.

 

حجت الاسلام لبخندان همچنین ادامه داد: ما در مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در ابتدای امر مکان مناسبی هم نداشتیم اما اینک ساختمان مجهزی در قم داریم و هدف ما نیز در این مجموعه آموزش طلاب و روحانیونی است که کلام نورانی حضرت سجاد (ع) در صحیفه را به گوش آحاد مردم برسانند.

 

مدیر مؤسسه اندیشه های اسلامی سجادیه با اشاره به آموزش بیش از 200 طلبه سطح سه به بالا و صدها نفر نیز به شکل غیرحضوری در این مجموعه گفت: در بخش پژوهش موفق به چاپ و تدوین بیش از 10 اثر نفیس شده ایم، به نحوی که حتی نسبت به گروه سنی کودکان و نوجوانان نیز کارهایی تولید و ارایه شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: برای این که با سخن صحیفه که آرامش دهنده است، جامعه بیشتر مأنوس شود، برنامه های عمومی تدارک دیده و اجرا شده است ضمن آن که با همکاری نهادها و ارگان ها و ادارات مختلف، برنامه های متنوع و جذابی تاکنون برگزار شده است.

 

مدیر مؤسسه اندیشه های اسلامی سجادیه با بیان این که از جمله اهداف مهم ما ترویج فرهنگ متعالی برگرفته از معارف صحیفه سجادیه است، گفت: به لطف الهی در این سال ها کارهای خوبی شده و ما این توفیق را پیدا کرده ایم که سربازان کوچکی در این مسیر نورانی باشیم و انشاء الله فعالیت های ما به لطف خدا و عنایات اهل بیت(ع) در سطح جامعه پربرکت و تأثیرگذار باشد.

کد خبر 1254640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha