فرماندهی و کنترل عنصری مهم در مواجهه با بحران های مختلف

فرمانده دانشگاه دافوس ارتش با اشاره به اهمیت فرماندهی و کنترل در مواجهه با حوادث گوناگون طبیعی و نظامی گفت: فرماندهی و کنترل عنصری مهم در مواجهه با بحران های طبیعی و پیش بینی نشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی امروز (یکشنبه ۷ اسفند) در نخستین همایش بین المللی و چهاردهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل با اشاره به هشت سال دفاع مقدس گفت: فرماندهی و کنترل مفهومی است که در طول سال های خدمت با آن سر و کار داشته و داریم و شاید اهمیت این امر خود را در حوادثی که در منطقه روی می دهد، بیشتر نشان داده و رزمایشی که در رابطه با موضوع همایش، مقدمات آن فراهم شده، نشان دهنده نقش فرماندهی و کنترل و اهمیت این امر است.

 

فرمانده دانشگاه دافوس با تاکید بر اینکه موضوع فرماندهی و کنترل صرفا به محدوده نظامی و دفاعی مربوط نمی شود، گفت: امروزه به واسطه بحران های مختلف از جمله بحران های اقتصادی و حوادث طبیعی از سیل و زلزله روبرو هستیم که در این زمینه مفهوم مدیریت و کنترل بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به زلزله ترکیه و بحران حاصل در این کشور تصریح کرد: تمامی این حوادث نشان می دهد که همیشه باید در برابر وقوع هر بحرانی از قبل آماده باشیم.

 

امیر ولیوند با اشاره به سطح آمادگی در مدیریت و کنترل در مواجهه با بحران های گوناگون گفت: آمادگی ما در مواجهه با بحران های مختلف همواره در سطح نخست باید باشد البته برای موفقیت بیشتر  در این موضوع باید ذهنی فعال و پویا داشته باشیم.

کد خبر 1254684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha