ضرورت آموزش مواجهه با بحران با استفاده از ظرفیت مساجد و بسیج

امیر سرتیپ نصیرزاده با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت عظیم مساجد و بسیج در کشور گفت: با استفاده از ظرفیت مساجد، پایگاه های بسیج، مانورها و رزمایش های پیش بینی شده می توانیم تمرینات لازم و آگاهی در مواجهه با بحران را به جامعه انتقال دهیم.

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد استفاده از ظرفیت های عظیم کشوری مانند مساجد در آگاهی، آموزش و کنترل فرماندهی گفت: بسیج و مساجد اگر بخواهند در بحران کمک کنند اول باید سازماندهی شوند و تکالیف و دستورالعمل ها برای آنها تعریف شود؛ به طور مثال اگر در گوشه ای از تهران بحرانی ایجاد شد، کدام مسجد و کدام پایگاه بسیج در این زمینه تکلیف دارد و باید با چه ظرفیت و به چه شکلی در این بحران حضور یابد و اگر آموزش لازم را در این زمینه دریافت نکنند، خودشان عامل بی نظمی و دست و پاگیری خواهند بود.

 

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما در شرایط بحران می توانیم به خوبی از ظرفیت مساجد و پایگاه های بسیج استفاده کنیم اما قبل از ایجاد بحران نیازمند برنامه ریزی دقیق هستیم تا پیش بینی های لازم و پیشگیری های مورد نظر صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: با سازماندهی ظرفیت مساجد، پایگاه های بسیج، مانورها و رزمایش های پیش بینی شده می توانیم تمرینات لازم و آگاهی در مواجهه با بحران را به جامعه انتقال دهیم به عنوان مثال یک محله را به شکل پایلوت در نظر می گیریم و در یک ساعت خاص با استفاده از این ظرفیت تخلیه محله های مختلف آن منطقه را صورت دهیم و ببینیم در کدام مولفه با مشکل مواجه هستیم.

 

امیر نصیرزاده یادآور شد: مردم نیز باید به قوانین و دستورالعمل ها در مواجهه با بحران آگاه باشند و بدانند که چگونه باید در این شرایط عمل کنند. در مواجهه با بحران باید در مدارس و کودکستان ها آموزش های لازم را ارایه کرد و در کنار آموخته های دیگر تمرین لازم صورت گیرد اما متاسفانه در این زمینه تقریبا صفر هستیم و آموزش درستی صورت نمی گیرد.

 

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش بازی های مختلف کودکانه و نرم افزارها برای آموزش مواجهه با بحران گفت: بازی های کودکانه و کامپیوتری از جذابیت بالایی برای کودکان برخوردار هستند و کودکان می توانند در حین این بازی ها آموزش های لازم در مواجهه با بحران را فرا گیرند به طور مثال در بخش نظامی بازی های مختلفی در سطح جنگ تعریف شده است که کودکان با جذابیت های موجود در این بازی ها از نقاط ضعف و قوت خود آگاه می شوند و به همین شکل می توانیم برای بحران های انسان ساخت و طبیعی هم آموزش های لازم را به آنها بدهیم.

کد خبر 1254720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha