شناسایی ۹۵ درصد از مجرمین و هنجارشکنان فضای مجازی در استان قزوین

رجبی گفت: تاکنون دوازده جلسه کمیته رصد و تشخیص ناهنجاری های فضای مجازی تشکیل شده که در این خصوص بیش از ۹۵ درصد از مجرمین و هنجارشکنان فضای مجازی استان شناسایی و تحت رصد قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حسین رجبی - دادستان قزوین - درخصوص اقدامات یکساله معاونت فضای مجازی دادستانی مرکز استان قزوین بیان کرد: امروزه فرصت فضای مجازی در سایه عدم نظارت های دقیق به تهدید تبدیل شده و بستر وقوع بسیاری از جرائم و آسیب های اجتماعی محسوب می شود و به همین خاطر کنترل و نظارت بر این فضا همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست قوه قضائیه بوده و هست.

 

دادستان قزوین افزود: در همین راستا شورای فضای مجازی دادگستری استان قزوین تشکیل و رصد، تشخیص، کشف، شناسایی و کنترل مجرمین و محتوای منتشره در شبکه های اجتماعی از اهداف این شورا است.

 

وی عنوان کرد: بر اساس اقدامات صورت گرفته کاهش پنج درصدی میانگین پرونده با عناوین اتهامی مرتبط با فضای مجازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته محقق شده است.

 

رجبی تصریح کرد: تاکنون دوازده جلسه کمیته رصد و تشخیص ناهنجاری های فضای مجازی تشکیل شده که در این خصوص بیش از 95 درصد از مجرمین و هنجارشکنان فضای مجازی استان شناسایی و تحت رصد قرار دارند.

 

وی تاکید کرد: با شناسایی کاربران شاخص و تأثیرگذار از جمله عکاسان، آرایشگران، هنرمندان، بلاگرها، پزشکان وغیره و با اجرای 5 مرحله طرح پایش و پاکسازی فضای مجازی، بیش از 5 هزار محتوای مجرمانه حذف شد.

 

دادستان قزوین توضیح داد: بانک اطلاعات کاربران شاخص، مدیران گروها و کانال ها هم تشکیل شده و فعالیت این افراد پیوسته تحت رصد و نظارت دستگاه های متولی قرار دارد و با ایجاد شعب تخصصی رسیدگی در دادسرا ها و محاکم، جرائم فضای مجازی به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار می گیرد.

 

کد خبر 1254836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha