امشب؛ آغاز مرحله نهایی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱

مرحله نهایی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ در حدود دو سوم از آسمان کشور در گستره‎ای بیش از یک میلیون کیلومترمربع از امشب آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مرحله نهایی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 1401 در حدود دو سوم از آسمان کشور در گستره‎ای بیش از یک میلیون کیلومترمربع از امشب آغاز می‌شود. یگان‌های پهپادی و پدافند هوایی نیروی پدافند هوایی ارتش، یگان‌های پدافند هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوافضای سپاه، یگان‌های پدافند هوایی و هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش و نزدیک به دو هزار پست دیده‌بانی از کلیه نیروهای ارتش، سپاه و فراجا، در یک سازماندهی منظم تحت فرماندهی عملیاتی فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) کشور و تحت کنترل عملیاتی مراکز فرماندهی و کنترل شبکه یکپارچه پدافند هوایی، با آمادگی کامل در این رزمایش شرکت می‎‌کنند.

 

 

بنابراین گزارش، در رزمایش امسال، منطقه عمومی رزمایش، شبیه سازی نبوده و کلیه یگان‌‎ها با صدها سامانه‎ مختلف پدافندی که تأمین امنیت فضای کشور را در حال حاضر برعهده دارند، در سازمان رزم رزمایش قرار گرفته‌اند. همچنین بیش از یک صد فروند هواپیمای با سرنشین و بدون سرنشین، مطابق و متناسب با تهدیدات برآورد شده، با فرماندهی عملیاتی نیروی هوایی ارتش، در سمت‎ها و لایه‎های ارتفاعی مختلف، در محیط جنگ الکترونیک و عموماً در شب هنگام، مراکز حساس موجود در منطقه عمومی رزمایش، از جمله مراکز هسته‌ای، نیروگاه‌ها، مراکز نظامی و اقتصادی را مورد حمله قرار می‌دهند و عملکرد نیروهای حمله‌ور و یگان‌های پدافند هوایی، با دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

 

 

کلیه مراحل این رزمایش، توسط کارشناسان متخصص و مجرب مورد داوری و ارزیابی دقیق قرار می‎گیرد و انشاءالله، پس از اتمام رزمایش، نتایج حاصله به سمع و نظر ملت عزیز ایران اسلامی خواهد رسید.

کد خبر 1254929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha