روابط استراتژیک بین ایران و عمان حکمفرماست/ مسئولان عمانی تمایل دارند که مذاکرات برجامی به نتیجه برسد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر روابط استراتژیک ایران و عمان گفت: مسئولان عمانی تمایل دارند مذاکرات برجامی به نتیجه برسد و در این زمینه کمک کنند.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد برخی اخبار مبنی بر سفر پادشاه عمان به ایران گفت: اگر قرار است پادشاه عمان سفری به ایران داشته باشد، قطعا در رابطه با مسایل سیاسی، اقتصادی و انرژی مابین دو کشور و بحث برجام است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره روابط استراتژیک با کشور عمان داشته است و در موضوعات مختلف دو کشور با هم همکاری کرده اند از جمله مسایلی که دو کشور با هم همکاری خوبی داشته اند، موضوع برجام بود.

 

وی ادامه داد: با توجه به فضای جدیدی که در دولت سیزدهم در مورد همکاری با کشورهای همسایه و منطقه وجود دارد عمدتا سفرهای منطقه ای مسئولان دیگر کشورها و مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط است.

 

وی تاکید کرد: البته دور از انتظار نیست که وی حاوی پیامی از طرف اروپایی ها برای از سرگیری مذاکرات برجامی باشد چرا که چند وقت قبل که بنده به عمان سفری داشتم در ملاقات با مسئولان عمانی آنها تاکید کردند که تمایل دارند تا در این زمینه کمک کنند.

 

مالکی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا پادشاه عمان می تواند حامل پیامی از طرف امریکایی ها باشد، گفت: این بستگی به طرف آمریکایی و غربی دارد. ما اتاق مذاکره را ترک نکرده ایم ولی از میز مذاکره فاصله گرفته ایم و علتش هم دخالت های بی موردی است که آنها در مسایل داخلی ما دارند. اگر غربی ها شرایط ما را بپذیرند، مذاکره دور از انتظار نیست.

 

 

کد خبر 1254987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha